استاندار گلستان از انصراف ۴۰ درصد نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد و بیان داشت: از مجموع ۳۱۶ نامزد تایید صلاحیت شده، ۴۰ درصد از ادامه رقابت‌ انصراف دادند.

علی‌محمد زنگانه در نشست بررسی تبلیغات انتخابات استان گلستان در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر اظهار کرد: حضور نامزدها در این دوره از انتخابات و تایید صلاحیت‌ها بر اساس اصل بی‌طرفی، نشانه سلامت انتخابات است.

وی بابیان اینکه انتخابات در گلستان کاملا رقابتی است و در بین نامزدها از تمامی سلایق سیاسی، اقوام و مذاهب حضور دارند. افزود: فرآیند انتخابات در استان با سالم‌ترین شکل ممکن پیش رفته و امیدواریم تا انتها این سلامت حفظ شود.

زنگانه افزود: با توجه به سرمای هوای روزهای اخیر، عوامل برگزار کننده انتخابات علاوه بر تامین گرمایش محل شعب، باید به گونه‌ای مدیریت کنند تا مردم بدون معطلی در کمترین زمان رای‌ خود را به صندوق بیندازند.

زنگانه از تلاش دست اندرکاران انتخابات برای برگزاری این حماسه در ستادهای اجرایی، نظارتی و بازرسی، اصحاب رسانه و اعضای شورای تامین قدردانی کرد و گفت: هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و شورای نگهبان با همدلی و برادری فرآیند انتخابات را پیش می‌برند.

وی گفت: گلستان یکی از سالم ترین استان‌های کشور در زمینه عدم وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است و با تلاش همه دلسوزان، انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا را خواهیم داشت.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان شش حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا دو نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

۲ شهرستان رامیان و آزادشهر با مجموع تقریبی ۲۰۰ هزار نفر؛ یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا