مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اعلام کرد: ۱۱۰ پروژه آموزشی از محل اعتبارات دولتی و نیز مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در مناطق گوناگون استان در حال ساخت است که تکمیل آن به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وحید فراهی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس افزود: ۹۰ درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیرین در شهرستان‌های مختلف گلستان درحال ساخت است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اعتبارات سال جاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تا مهرماه امسال ۱۸ پروژه با مجموع ۷۰ کلاس درس و نیاز اعتباری ۷۵ میلیارد تومان تکمیل و به آموزش و پرورش استان تحویل می‌شود.

فراهی ادامه داد: سایر پروژه‌های آموزشی در دست ساخت نیز به تدریج و با تزریق اعتبارات دولتی و سهم آورده خیرین تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش گلستان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح تا مهرماه امسال ۱۱ پروژه با نیاز اعتباری ۴۷ میلیارد تومان سهم شهرستان‌های شرق استان گلستان است.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان با قدردانی از همراهی و مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز با این اداره کل گفت: خیرین نقش پررنگی در توسعه فضاهای آموزشی و نوسازی مدارس تخریبی داشته و دارند.

فراهی افزود: باتوجه به کمبود منابع اعتباری دولتی، انتظار از جامعه خیرین برای کمک به ساخت مدرسه و رفع کمبودها بیشتر است ضمن اینکه خیرین گنبدکاووس همواره پیشگام مدرسه‌سازی بودند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: از مجموع ۳۶۳ آموزشگاه در این شهرستان ۱۳۸ مدرسه توسط خیرین احداث شده که ۱۳۰ باب آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

عبدالکریم عطایی افزود: از مجموع ۱۳۰ مدرسه ساخته شده توسط خیرین در گنبدکاووس ۱۱۲ باب مدرسه آن تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده و ۱۸ مدرسه آن نیز درحال ساخت است.

به گفته عطایی، اعتبار مورد نیاز برای این تعداد پروژه درحال ساخت که برخی از آنها بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس ادامه داد: علاوه بر مدارس درحال ساخت توسط خیرین، افزون بر ۴۰ مدرسه تخریبی دیگر هم در این شهرستان بویژه در مناطق روستایی آن وجود دارد که باید با مشارکت دوسویه دولت و خیرین نوسازی شود.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از خیرین مدرسه ساز گفت: با حمایت جامعه نیکوکاران این شهرستان و در راستای محرومیت زدایی، توسعه فضاهای آموزشی و رعایت عدالت آموزشی اقدامات خوبی انجام شده است.

عرازمراد مغربی قوجق افزود: اگرچه دانش آموزان گنبدکاووس از امکانات و تجهیزات نسبی آموزشی برخوردار هستند اما هنوز در برخی مناطق شهری و روستایی این شهرستان با کمبود فضا و تجهیزات و یا مدارس تخریبی مواجه‌ایم که نیاز به همراهی بیشتر خیرین داریم.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این مراسم با مهم دانستن امکانات و فضاهای مناسب آموزشی و نیروی انسانی برای تعلیم و تربیت نسل آینده، گفت: این شهرستان دبا عقب ماندگی‌های جدی در این بخش مواجه است که باید کمبودها و کاستی‌ها شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی شود.

مهدی دهرویه افزود: پس از شناسایی کاستی‌های حوزه نظام تعلیم و تربیت باید این کمبودها برای مردم تبیین شود و با استفاده از ظرفیت همه اقشار جامعه (اصناف و بازاریان، کارمندان، صاحبان واحدهای تولیدی، ورزشکاران و هنرمندان) و نیز اعتبارات دولتی برای رفع آن گام برداشت.

همچنین در این جشنواره که با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری و تجلیل از تعدادی خیر مدرسه ساز همراه بود، “محمدحسین کمیلی و محمد شهرکی” روسای مجمع خیرین مدرسه ساز و مجمع خیرین گلستان نیز در سخنانی کوتاه خواستار همراهی بیشتر جامعه نیکوکاران در امر مدرسه سازی شدند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و آموزش و پرورش آن افزون بر ۹۶ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا