مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: ۲۶ پروژه آموزشی شامل ۱۰۲ کلاس درس ۲۶ شهریورماه در مراسمی متمرکز با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور همزمان با سراسر کشور در این استان افتتاح شده و تا اول مهرماه آماده بهره‌برداری است.

وحید فراهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار این پروژه‌های آموزشی را هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: ۵۵۰ میلیارد ریال آن کمک خیران و ۹۵۰ میلیارد ریال آن از منابع اعتباری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین شده است.

وی افزود: با توجه به تاکید دولت بر توسعه عدالت آموزشی و جمع آوری کلاس‌های کانکسی مستهلک در مناطق محروم، بیشترین پروژه افتتاحی شامل پنج مدرسه مربوط به شهرستان مرزی مراوه‌تپه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: همچنین در راستای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس امسال ۱۰۰ کلاس درس با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانداردسازی شد و دیگر مدارس دولتی با زیرساخت‌های گاز و برق با مشکل اصلاح سیستم گرمایشی در استان نداریم.

فراهی ساخت و تعمیر ۱۸۴ سرویس بهداشتی و آبخوری را از دیگر اقدامات اجرایی برای آماده سازی مدارس برای تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود: امسال همچنین با هزینه ۱۷۵ میلیارد ریال آسفالت و ایزوگام ۷۰ مدرسه در سطح استان انجام شد.

وی ادامه داد: در آستانه مهرماه عملیات اجرایی ۱۰ پروژه آموزشی با ۴۵ کلاس درس و پیش بینی اعتبار هزار میلیارد ریال با مشارکت خیران در استان گلستان آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به اجرای همزمان طرح‌های ملی مانند طرح شهید عجمیان در استان، گفت: طرح شهید عجمیان با عنوان نهضت بهسازی و شاداب‌سازی ۱۰۰ هزار کلاس درس در کشور آغاز شده که سهم گلستان در مرحله نخست ۴۰۰ مدرسه است که توسط گروه‌های جهادی و حمایت این مجموعه انجام شده و بهسازی و شاداب سازی حدود ۴۰۰ مدرسه دیگر هم از اول مهرماه انجام می‌شود.

فراهی افزود: پیش از دولت سیزدهم ۲۰ درصد مدارس گلستان تخریبی و نیازمند مقاوم سازی بود که در ۲ سال گذشته با ساخت ۸۰ پروژه با ۴۴۰ کلاس درس و پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار این عدد به ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی از وجود حدود ۲۰۰ مدرس نیازمند بازسازی و مقاوم سازی در استان گلستان خبر داد و گفت: ۱۲۰ پروژه آموزشی با همکاری خیران و تزریق اعتبار توسط سازمان نوسازی مدارس هم اینک فعال است.

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت ۴۰۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این تعداد در سه هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی بر عهده ۲۴ هزار فرهنگی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا