رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس گفت: در نخستین روز فروردین امسال ۷۴ نوزاد دختر و پسر در مراکز درمانی این شهرستان متولد شدند که تولد این تعداد نوزاد در روز نخست سال طی سال‌های اخیر کم‌سابقه بوده است.

جلیل گلدی امانزاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نخستین نوزاد متولد شده در گنبدکاووس که دختر بود، ساعت پنج دقیقه بامداد اول فروردین در بیمارستان شهدای ۱۲ دی این شهر دیده به جهان گشود.

وی اضافه کرد: نام این دختر که والدین آن از اهالی روستای «آبادان تپه» گنبدکاووس هستند، «گون آی صوفیانی» است.

امانزاده همچنین از ولادت ۶ هزار و ۳۶۶ نوزاد دختر و پسر در گنبدکاووس طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: از این تعداد سه هزار و ۸۹۳ نفر از اهالی شهرها و ۲ هزار و ۴۷۳ نفر از اهالی روستایی این شهرستان هستند.

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۷۱۹ مورد وفات در این شهرستان ثبت شد که ۹۸۷ نفر از مناطق شهری و ۷۳۲ نفر از مناطق روستایی بودند.

وی از ثبت سه هزار و ۳۹۸ واقعه ازدواج در گنبدکاووس طی سال ۱۴۰۱ نیز خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و ۵۶۲ واقعه در مناطق شهری و هزار و ۸۳۶ ازدواج در مناطق روستایی بوده است.

امانزاده افزود: در سال گذشته ۷۳۸ فقره طلاق در گنبدکاووس ثبت شد که ۵۲۷ مورد آن در نقاط شهری و ۲۱۱ فقره در مناطق روستایی بوده است.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس دارای سه نقطه شهری، حدود ۱۷۰ روستا دارای کد شناشایی و تعدادی نقطه جمعیتی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا