مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: میزان مصرف این انرژی در استان امروز (شنبه) به ۱۲ میلیون مترمکعب رسید که این مقدار با تعداد مشترکان گاز استان همخوانی ندارد و بیشتر از میانگین است.

علی طالبی اظهار کرد: سرانه مصرف هر مشترک ۱۸ تا ۲۰ مترمکعب در شبانه‌روز است در حالی که باید با مدیریت مصرف کاهش این مقدار به چهار تا پنج مترمکعب در شبانه‌روز کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به ورود هوای سرد به گلستان از امروز افزود: به طور معمول در ۲۵ روز از سال و با کاهش شدید دما، شاهد اوج مصرف گاز در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در صورت وجود هر گونه مشکل برای تامین گاز مورد نیاز، واحدهای مصرف‌کننده عمده از سوخت ذخیره استفاده می‌کنند و بخش خانگی برای گرمایش از گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد.

طالبی با یادآوری اتصال خط گازی گلستان به گاز وارداتی ترکمنستان گفت: در سال‌های گذشته و با قطع این مسیر گازی، واحدهای صنعتی با سوخت‌های جایگزین به کار خود ادامه می‌دادند تا مشترکان خانگی دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: با تعامل وزارت صمت و مدیران گلستانی، در تامین سوخت جایگزین واحدهای مصرف‌کننده عمده در زمان اوج مصرف، امیداوریم واحدهای صنعتی به دلیل کمبود انرژی دچار تعطیلی نشوند.

شرکت گاز گلستان ۶۶۴ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که عمده آن را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا