محمدرئوف خوشحال و مسعود ایمری ۲ بازیکن گنبدی عضو تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال پس از کسب مقام قهرمانی آسیا روز دوشنبه با استقبال مسوولان و جامعه ورزش این شهرستان به زادگاهشان بازگشتند.

این ۲ ورزشکار گنبدی در نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسران آسیا ۲۰۲۳ ازبکستان به همراه تیم ملی موفق به کسب مقام قهرمانی شدند.

این مسابقات از ۳۱ تیرماه با حضور ۱۲ تیم در تاشکند ازبکستان آغاز شد و هفتم مرداد با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

مسعود ایمری در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: با تیم‌های قوی در مسابقات ازبکستان رقابت کردیم اما با تلاش و کار تیمی توانستیم با شکست حریفان به عنوان قهرمانی دست یابیم.

محمدرئوف خوشحال هم بیان کرد: با توجه به اینکه چند ماه دیگر در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا شرکت خواهیم کرد، به زودی تمرینات خود را شروع می‌کنیم تا تیم در آمادگی کامل همچنان در مسیر پیروزی حرکت کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس هم گفت: ورزشکاران گنبدی سال ۱۴۰۰ توانستند ۶ مدال فراملی کسب کنند که سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۶ مدال رسید و امروز با گذشت چهار ماه از سال ۱۴۰۲ شاهد کسب ۱۸ مدال هستیم و این روند همچنان تا آخر سال ادامه دارد.

ساسان معین افزود: با توجه به ظرفیت بالایی گنبدکاووس در والیبال، آکادمی والیبال شهرستان که بیش از ۱۲ سال از زمان شروع ساخت آن می گذرد امسال با اعتباری ۱۴۵ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از این اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده و امیدواریم بقیه اعتبارات هم از محل منابع استانی و ملی تامین شود تا مردم شهرستان به آرزوی دیرینه خود برای داشتن خانه والیبال برسند.

دبیر هیات والیبال گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این شهرستان حدود ۵۰ بازیکنان فعال حداقل در لیگ برتر و دسته اول مردان کشور دارد.

طاهر آزمون افزود: امسال هم تیم شهرداری نماینده گنبدکاووس در رقابت‌های لیگ برتر است که این تیم هم ۳۰ بازیکن بزرگسال را تحت پوشش می‌گیرد و در ۱۵ کانون فعال در رده‌های جوانان و نوجوانان هم ۷۰۰ بازیکن تحت پوشش هستند.

استقبال از والیبالیست‌های گنبدی قهرمان آسیا

به گزارش ایرنا، گنبدکاووس که از آن به عنوان پایتخت والیبال کشور یاد می‌شود علاقمند زیادی به این رشته ورزشی دارد و تاکنون از این شهرستان بازیکنان زیادی به رده‌های مختلف تیم ملی والیبال راه یافتند که فرهاد قائمی و صابر کاظمی از مشهورترین آنان هستند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان ۴۳ هیات ورزشی فعال دارد که والیبال، دو و میدانی، سوارکاری و سپک تاکرا از جمله رشته‌های با علاقمندی زیاد در میان مردم این شهرستان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا