معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: این استان میزبان حدود ۳۶ هزار تبعه خارجی مجاز و علاوه بر آن برخی تبعه غیرمجاز است که شناسایی و ساماندهی آنان در دستور کار قرار دارد.

سیدعلی مهاجر در جلسه کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز استان اظهار کرد: بین اتباع مجاز ساکن گلستان انسان‌های فرهیخته و مفیدی از پزشک، مهندس، هنرمند ،سرمایه‌گذار و خیر در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی بیان کرد: بر اساس شکل‌گیری یک ذهنیت اشتباه، تصور می‌شود همه اتباع ساکن گلستان افغانستانی‌های غیرمجاز هستند که این باور باید تغییر کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: آمار اتباع غیرمجاز ساکن استان دارای نقص است که باید با به‌روزرسانی، یک‌پارچه‌سازی و هماهنگی در دستگاه‌های مختلف ذیل این کمیسیون، آمار واحدی ارائه شده و مبنای عمل‌کرد قرار بگیرد.

مهاجر ادامه داد: همه شهرستان‌های گلستان باید به‌صورت ویژه آمار اتباع خود را به‌روزرسانی کرده و نقشه راهی برای شناسایی و ساماندهی اتباع غیرمجاز تهیه کنند.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است و اقتصاد اصلی ساکنان این استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری بر پایه کشاورزی و دامپروری است.

ایران اسلامی و به تبع آن استان گلستان بیش از چهار دهه میزبان پناهندگان افغان است و تاکنون براساس رافت انسانی و اسلامی، مهربانی و میهمان نوازی مردم ایران ادامه داشته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا