رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گنبدکاووس از عضویت قریب به ۹ هزار کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی در کانون این شهرستان خبر داد و گفت: توجه به این قشر به لحاظ ارتقای حقوق و تامین مایحتاج معیشتی (ارزاق عمومی) توسط دولت از نیازهای ضروری بازنشستگان بالاخص گروه کارگران حداقل بگیر می‌باشد.

ناصر صلاحی  به مناسبت هفته کار و کارگر (۱ تا ۱۱ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، توجه عملی به معیشت و اشتغال جامعه کارگری از سوی دولت را مهم دانست و گفت: پرداخت بُن کارگری و یا کوپن خرید ارزاق عمومی با قیمت مناسب به کارگران و بازنشستگان می‌تواند تاحدود زیادی مشکل معیشت آنها را رفع کند.

وی بابیان اینکه ۷۰ درصد گروه کارگران و بازنشتگان تامین اجتماعی بین ۲ تا ۶ میلیون تومان دریافتی دارند، افزود: گروه بازنشستگان به سبب داشتن فرزندان دانشجو یا داماد و عروس، در تامین هزینه‌های معیشتی با مشکل مواجه است و تامین ارزاق عمومی می‌تواند کمک خوبی به آنها باشد.

صلاحی اضافه کرد: مطابق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، این سازمان همچنین می‌تواند براساس میزان تورم و افزایش قیمت‌ها، در چند نوبت حقوق بازنشستگان را در سال افزایش دهد.

وی گفت: با اینکه درسال گذشته نرخ تورم ۴۷.۶ درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شد اما افزایش حقوق امسال بین ۲۱ تا ۲۷ درصد پیش‌بینی شده که جامعه بازنشستگان را با مشکل مواجه می‌کند.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گنبدکاووس همچنین از ارائه برخی خدمات رفاهی و تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان خبر داد و گفت: سال گذشته به ۵۰۰ نفر از بازنشستگان گنبدی وام ۱۲ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲ ساله پرداخت شد.

صلاحی، اعزام به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و سیاحتی بندرانزلی را از جمله خدمات رفاهی به بازنشستگان تامین اجتماعی گنبدکاووس ذکر کرد و افزود: استفاده از این خدمات یا رایگان یا با پرداخت مبالغ بسیار اندک صورت می‌گیرد ضمن اینکه المپیادهای ورزشی هم در ۲ بخش بانوان و آقایان در برخی رشته‌ها مانند «شنا، تیراندازی، دارت، پینگ پنگ، شطرنج، فوتبال دستی و بدمینتون» برگزار می‌شود.

وی، بیمه تکمیلی درمان با هزینه اندک به ازای هر نفر ۲۰۵ هزار تومان که ۵۰ درصد آن را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، از دیگر خدمات به بازنشستگان دانست و بیان داشت: این قشر با پرداخت ۲۴ هزار تومان نیز بیمه عمر می‌شوند که در صورت فوت احتمالی ۱۵ میلیون تومان به خانواده وی پرداخت می‌شود.

صلاحی اضافه کرد: بازنشستگان از خدمات مراکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی به صورت رایگان و در سایر مراکز درمانی دولتی و خصوصی با پرداخت فرانشیز تعیین شده، استفاده کنند.

وی همچنین با قدردانی از شهردار و اعضای شورای شهر گنبدکاووس و نیز رییس شورای اسلامی این شهرستان در تصویب اختصاص زمین برای ساخت ساختمان کانون قدردانی و خواستار تسریع در واگذاری آن شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا