مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی گلستان در مراسم آغاز اجرای طرح آبخیز تا جالیز از احیای ۳۰۰ قنات در استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

در راستای اجرای طرح آبخیز تا جالیز کار احیای قنات روستای معصوم آباد گرگان با کمک سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا و معاونت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان آغاز شد.

برزعلی مدیر کل جهاد کشاورزی گلستان در مراسم اجرای این طرح گفت: ۳۴۴ قنات ثبت شده در استان داریم و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار است تا ۳ سال آینده ۳۰۰ قنات با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان احیاء شود.

او افزود: در این راستا کار احیای دو قنات روستای معصوم آباد با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومان انجام می‌شود.

او گفت: قنات‌های اسپیدار و حسین تات در این روستا آب ۶۵ هکتار زمین زراعی را تامین می‌کند و امیدواریم با احیای قنات‌ها شاهد افزایش درآمد در بخش جالیز باشیم.

برزعلی افزود: افزایش بهره‌وری مصرف آب، کاهش زمان احداث طرح‌ها، توجه به گردشگری کشاورزی و ایجاد درآمد بیشتر برای کشاورزان از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.
سردار حسینی جانشین فرمانده سپاه نینوای گلستان هم در این مراسم با بیان اینکه مردم از ابعاد اصلی و موثر انقلاب اسلامی هستند افزود: هرجایی که مردم نیاز به حمایت داشته باشند، سپاه وارد عمل می‌شود و کمک می‌کند.

او گفت: به همت بسیج سازندگی اجرای طرح‌هایی در حوزه‌های آبرسانی و تامین آب شرب، لایروبی آب بندان‌ها، آبخیزداری و آبخوانداری و ایجاد جاده دسترسی به مزارع در ۴۶۰ روستا انجام می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان