ویژگی ها و پتانسیل هایی که گلستان در حوزه گردشگری دارد سبب شده است تا تبدیل این استان را به "شاهراه گردشگری کشور" در دستور کار قرار دهیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ویژگی ها و پتانسیل هایی که گلستان در حوزه گردشگری دارد سبب شده است تا تبدیل این استان را به “شاهراه گردشگری کشور” در دستور کار قرار دهیم.

“جواد واحدی” در آیین آغاز عملیات مرمت “کاخ آغا (آقا) محمد خان قاجار” گرگان، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز (شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱) عملیات بازسازی دار الحکومه قدیم استان گلستان و شهر گرگان را شاهد هستیم که با استناد به تاریخ، برنامه تاج گذاری آغامحمدخان قاجار در این بنای قدیمی انجام شده است.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه این بنا پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به مکان مقدس اعزام رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل دوران هشت سال دفاع مقدس و محل وداع با شهدا و تشییع پیکر پاک آنها تبدیل شد، خاطر نشان کرد: با اعتباری که به این مکان متبرک اختصاص خواهیم داد تا سال آینده “موزه زنان در دفاع مقدس” را در این مکان افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه آغاز عملیات بنای این کاخ، در جلسه ای که عصر امروز برگزار می شود، مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گلستان بررسی خواهد شد، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور مبلغی معادل ۱۱۰ میلیارد تومان برای استان اختصاص یافته است که در سه حوزه مرمت، صنایع دستی و زیرساخت های گردشگری توزیع خواهد شد.

واحدی با تأکید بر اینکه ویژگی ها و پتانسیل هایی که گلستان در حوزه گردشگری دارد سبب شده است تا تبدیل این استان را به عنوان شاهراه گردشگری کشور در دستور کار قرار دهیم، اضافه کرد: زحمات نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در توجه به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قابل تقدیر است.

وی رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را حمایت از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: در بحث قوانین و بودجه اختصاصی به حوزه های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگان مجلس نهایت همکاری را داشته است.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بودجه مصوب مجلس به حوزه “مرمت” اشاره کرد و افزود: اعتبارات حوزه مرمت در گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که برای بودجه ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی را داشته و در مقایسه با ارقام افزایشی در سنوات گذشته که حدود ۵ درصد بوده، بسیار چشمگیر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از افزایش وام های صندوق توسعه و تبصره ۱۸ سخن گفت و توضیح داد: برای این منظور در سنوات گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان را در اختیار داشتیم که در سال گذشته برای بودجه سال ۱۴۰۱ به حدود سه هزار میلیارد تومان افزایش داشته است که رشد ۲.۵ برابری را نشان می دهد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا