مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: به دلیل سرمای هوا و یخبندان‌ هفته گذشته و کم توجهی تعدادی از مشترکان این شرکت در مناطق شهری و روستایی استان، ۲ هزار و ۳۵۰ فقره کنتور آب دچار خسارت شد.

شاهین حاجی‌مشهدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنتورهای آسیب دیده بیشتر در روستاهای واقع در مناطق کوهستانی گلستان است که ماموران واحد حوادث شرکت آب و فاضلاب در ۱۴ شهرستان استان در حال تعمیر یا تعویض کنتورها هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۰ درصد کنتورهای آسیب دیده ناشی از برودت هوا و یخبندان با مشارکت مشترکان تعویض شدند و عملیات تعویض کنتورهای باقی مانده در حال انجام است.

حاجی مشهدی با تاکید برضرورت عایق بندی تاسیسات آب و کنتورها واقع در فضای باز منازل و ساختمان‌ها توسط مشترکان با الیاف مصنوعی، پشم شیشه، گونی و موکت به منظور جلوگیری از قطعی آب یا خسارات ناشی از برودت هوا و یخبندان، ادامه داد: با وجود اطلاع رسانی‌های گسترده شرکت آب و فاضلاب گلستان از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی همکاری برخی مشترکان نسبت به رعایت توصیه‌ها کم است.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان بیان داشت: رعایت نکات ایمنی از قبیل تخلیه آب لوله‌های غیرضروری که در زمستان مورد استفاده نیست و عایق بندی کنتورهای آب که در حیاط منازل نصب و در معرض سرما قرار دارند باید مورد توجه مشترکان قرار گیرد تا شاهد خسارات کمتری در این رابطه باشیم.

به گفته وی همچنین در زمان بروز یخبندان رعایت مواردی از قبیل “عدم ریختن آب جوش بر روی کنتور، روشن نکردن آتش در حوضچه کنتور و باز نگذاشتن شیر آب جهت رفع یخ زدگی کنتور و لوله‌های آب” از سوی مشترکان ضروری است.

شرکت آب و فاضلاب استان ۲ میلیون نفری گلستان ۵۶۱ هزار و ۴۷۰ اشتراک دارد که ۳۱۶ هزار و ۵۳۰ اشتراک آن در مناطق شهری و بقیه در روستاها سکونت دارند.

  • منبع خبر : صداوسیما