مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: امسال از طریق دو آزمون استخدامی حدود هزار و ۴۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش گلستان می شوند.

سیدرضا نظری اظهارکرد سال گذشته حدود ۸۷۰ نفر، سهمیه جذب معلم از طریق آزمون استخدامی به گلستان داده شده بود که این عدد در سال جاری در قالب دو فقره آزمون استخدام ابتدایی و متوسطه به حدود هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان افزود: سال آینده تحصیلی گلستان پنج هزار معلم کمبود دارد که با استفاده از آزمون استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی حدود ۶۰ درصد آن تأمین می‌شود و برای کمبودهای باقی مانده از سایر روش‌ها اقدام می‌شود.

وی گفت: شهرهای استان و بخصوص شهرستان گرگان به شدت با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند و به عنوان مثال شهر گرگان به ۳۰ مدرسه جدید نیاز دارد.

نظری افزود: با وجود آنکه خیران و آموزش و پرورش پای کار هستند زمینی از سوی شهرداری و منابع طبیعی برای این کار اختصاص پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد: ۶۰۰ کلاس درس با هزینه هر کلاس ۳۰ میلیون تومان در استان گلستان هوشمندسازی شده که رویکرد آموزش و پرورش استان تجهیز و هوشمندسازی تمام مدارس استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت ۲۵۰ ویژه برنامه در هفته بزرگداشت معلم در استان گلستان برگزار می‌شود و ۲۰ معلم نمونه گلستانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر