هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره - تابستانه گنبدکاووس با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی که از آن به عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، برگزار شد.

در هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی بهاره – تابستانه گنبدکاووس که عصر روز شنبه برگزار شد، ۴۰ راس اسب از ۲ نژاد «ترکمن و تروبرد» در ۶ کورس شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور ۱۲۰۰ متری و ۲ دور ۱۵۵۰ متری با هم به رقابت پرداختند که نتایج هر کورس به شرح ذیل است.

در دور اول این هفته از مسابقات، هفت راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته چهار به مسافت ۱۵۵۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «شاهان سبحان» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های «آدبیک» و «جان وحدانی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت ۱۵۵۰متر برگزار شد و در پایان اسب «گل جمال صوفیان» اول شد و اسب‌های «تایلار بیک» و «سهیل خان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت ۱۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «تاپار پرویز رخشان» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آق یل انبارالوم» و «آتنا شورچه» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره – تابستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت ۱۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فوکوس توماتو» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «امپایر ای تی سی» و «فوکوس ول» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت پنج راس اسب به مسافت یک هزار متر برگزار شد، اسب «فلای می» اول شد و اسب‌های «لیدی هاس» و «رالبان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم و پایانی این هفته از مسابقات ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته چهار بود که با شرکت پنج راس اسب به مسافت یک هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «تیبل فوکوس» اول شد و اسب‌های «گل آقا» و «کارجا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره – تابستانه گنبدکاووس در پایان مبلغ پنج میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبد کاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا