مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: براساس آمارهای ثبت شده، ۶۲.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی این استان در مدت زمان اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲، عابران پیاده و موتورسواران بوده‌اند.

عادل مصدقی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۹ فوتی حوادث ترافیکی در این مدت ۱۱ نفر عابر پیاده و هفت نفر راکب موتورسوار و بیشتر بومی استان هستند.

وی بیان کرد: حمل و نقل جاده‌ای گلستان از ۲۴ اسفند سال گذشته در پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر از راه‌ها و ۲ پایانه مسافری گرگان و گنبد کاووس طرح نوروزی را به اجرا گذاشت و فصل دیگری برای این بخش در استان رقم خورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان یادآور شد: فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستمر و همیشگی است و مربوط به فصل خاصی نیست بلکه در همه فصل‌ها با شرایط خود ادامه‌دار خواهد بود.

وی گفت: طرح محوری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت ایمن‌سازی راه‌ها و استقبال از مسافران نوروزی با توان ۴۷۰ نفر از نیروهای بخش‌های راهداری و حمل و نقل به اجرا درآمد و نوروز امسال ۱۴۶ هزار و ۶۴۶ مسافر از مبدا و مقصد استان طی ۱۸ هزار و ۵۱۷ سفر جابه جا شدند.

مصدقی افزود: ۱۲ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۳۱۸ تردد در این مدت انجام شد که ترددهای ورودی به تعداد ۸۴۸ هزار و ۶۱۵ مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: ۵۷ درصد ترددهای ورودی، پلاک‌های غیربومی و مابقی بومی بوده که طی بررسی‌ها و بازدیدهای به عمل آمده مالکان و سرنشینان خودروهای پلاک‌ غیربومی بین ۲ تا سه روز در استان اقامت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در این ایام بیش از ۲۵ هزار و ۵۶۷ تماس با سامانه ۱۴۱ داشتیم که به نسبت روزهای عادی بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت اداری از ظرفیت نیروهای بسیجی در قالب طرح شهید عجمیان نیز با اختصاص امکانات کنترل و مراقبت استفاده شد که در کاهش تصادفات موثر بود.

مصدقی با بیان اینکه سال گذشته برای ایمن‌سازی و افزایش کیفیت راه‌ها هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی جذب شد گفت: ۸۲۰ میلیارد تومان ملی و بقیه از استان بوده که در جهت ایمنی و بهبود کیفیت راه‌ها از جمله نصب و مرمت تابلو و علائم، آسفالت و روکش آسفالت، خط‌کشی‌ها و احداث دوربرگردان‌ها و تعریض و توسعه راه‌ها، تقاطع غیرهمسطح علی آباد – فاضل آباد (تبادل غربی) در طول سال و نوروز هزینه شده است.

وی ادامه داد: چهار ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن نیز در طول راه‌ها در ایام نوروز دایر شد که با استقبال خوب مسافران همراه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با تشکر از زحمات بخش خصوصی از جمله صنوف حمل و نقل در این ایام گفت: ۱۴ فروردین اولین دیدار با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور استاندار و نماینده مردم و عضو هیات رییسه مجلس، نماینده مردم غرب استان، مدیرعامل شرکت تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و مدیران مرتبط استانی رقم خورد که اتفاقات خوبی در افزایش کیفی راه‌ها ایجاد خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا