گزارش تخلف این کارمند ثبت اسناد و املاک استان، مبنی بر دریافت رشوه به سامانه پیامکی دیده بان حفاظت و اطلاعات دادگستری از سوی یکی از شهروندان ارسال شده بود.

حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان، یک کارمند متخلف اداره ثبت اسناد و املاک استان را به اتهام دریافت رشوه و یک کارشناس متخلف را بازداشت کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گزارش تخلف این کارمند ثبت اسناد و املاک استان، مبنی بر دریافت رشوه به سامانه پیامکی دیده بان حفاظت و اطلاعات دادگستری از سوی یکی از شهروندان ارسال شده بود.

حیدر آسیابی افزود: این کارمند متخلف، پاسخگویی به درخواست قانونی یک شهروند را به تاخیر می انداخت و برای انجام زودتر کار او ، درخواست ۵۰ میلیون تومان رشوه کرده بود که با گزارش مردم و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری، شناسایی و دستگیر شد .

وی ادامه داد: علاوه بر این کارمند، یک کارشناس که در پرونده های اجراییه ثبت ، نظریه کارشناسی می داد و به عنوان کارچاق کن و رابط این کارمند متخلف فعالیت می کرد نیز دستگیر شد.

هفته گذشته، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان از راه اندازی سامانه پیامکی سوت زنی به منظور مشارکت مردم در مبارزه با فساد خبر داد و از مردم خواسته بود: سوء جریان های مالی و فساد اداری و کارچاق کنی در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضاییه شامل اداره های بازرسی، اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و اداره کل زندان ها و همچنین وکلا و کارشناسان را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ پیامک کنند.

  • منبع خبر : صداوسیما