سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پولشویی در موسسه نور به ریاست قاضی مزیدی برگزار و اتهامات مربوطه به متهم ردیف اول تفهیم شد.

رییس دادگاه در ابتدای جلسه سوم اتهامات متهم ردیف اول را به او تفهیم کرد که بر این اساس اتهامات شامل تشکیل شبکه اختلاس با وصف سرکردگی منجر به اخلال عمده در نظام اقتصادی با علم به موثر بودن در مقابله با جمهوری اسلامی در حد افساد فی الارض به میزان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان موضوع شکایت موسسه نور و عضویت در شبکه کلاهبرداری از طریق معاونت موضوع شکایت موسسه نور و مشارکت در پولشویی سازمان یافته از طریق استفاده از عواید مجرمانه و نگهداری اموال در ید اشخاص ثالث با وصف سردستگی باند پولشویی سازمان یافته به متهم ردیف اول تفیهم شد.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در مقام دفاع از خود اعلام کرد هیچ از یک اتهامات را نمی‌پذیرد و ادامه دفاع را به وکیل خود سپرد.

وکیل متهم ردیف اول در ابتدای دفاعیات خود، به رسیدگی پرونده در دادگاه ویژه اعتراض کرد که در پاسخ قاضی مزیدی اعلام کرد؛ پیش از برگزاری این دادگاه، پرونده در مقام اختلاف در صلاحیت، بین بازپرسی دادسرای گرگان و بازپرسی دادسرای تهران به دیوان عالی کشور ارجاع شده بود و پس از بررسی، دیوان شعبه بازپرسی دادسرای گرگان را صالح دانسته و پرونده به گلستان ارجاع داده شد، بنابراین اعتراض وکیل در این باره، پذیرفته نیست.

در ادامه جلسه دادگاه، وکیل متهم، به دفاع درباره اتهاماتی که وکلای موسسه نور و کارسازان آینده در جلسه پیشین مطرح کرده بودند گذشت و عمده دفاعیاتش ناظر به ایرادات به نظریات کارشناسان بود.

قاضی مزیدی پس از شنیدن دفاع وکیل متهم ردیف اول با توجه به پایان زمان دادرسی اعلام کرد جلسه بعدی دادگاه، هفدهم فروردین برگزار می‌شود.

دادگاه رسیدگی به این پرونده از ۲۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین مزیدی آغاز و علاوه بر متهمین ردیف اول تا سوم و تعدادی از متهمین دیگر و وکلای آنان، وکلای موسسه اعتباری نور و تعاونی منحله اعتباری کارسازان آینده به عنوان شاکی و نماینده بانک مرکزی نیز حضور دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا