مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از قرار گرفتن طرح بهسازی محور بندر ترکمن به آق قلا در مراحل پایانی خبر داد.

مهدی ملک گفت: محور بندر ترکمن به آق قلا یکی از مهم‌ترین محور‌های مواصلاتی استان است که در حال حاضر عملیات تعریض و بهسازی باند جنوبی این محور در حال اجرا است .

او گفت: اداره کل راه و شهرسازی گلستان موظف به بهسازی و تعریض ۱۷ کیلومتر از این محور بوده که تا کنون ۱۲ کیلومتر از آن به اتمام رسیده و پنج کیلومتر باقیمانده در حال انجام است.

ملک افزود: با توجه به میزان ترافیک بالا و عرض کم این محور، اداره کل راه و شهرسازی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نسبت به تعریض و بهسازی باند جنوبی محور بندرترکمن به آق قلا اقدام کرده است.

ملک ادامه داد: این محور مجموعاً ۳۴ کیلومتر طول دارد و تا کنون تعریض، بهسازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر از باند جنوبی آن از مبدا بندرترکمن به سمت آق قلا توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان به اتمام رسیده و تعریض و مابقی مسیر در دست اقدام است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این طرح در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای بهره برداری بخشی از باند جنوبی محور بندر ترکمن به آق قلا در دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان انجام شده است.

او گفت: لازم به ذکر است که این پروژه از مصوبات سفر هیئت دولت به گلستان بوده و یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان