رئیس پلیس راه کشور گفت: جاده‌های کشور و استان گلستان در ۲ روز گذشته شاهد حجم بالایی از ترافیک بود، در مجموع خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین عوامل وقوع حوادث رانندگی راه‌های کشور به شمار می‌رود.

سردار حسن مومنی در حاشیه بازدید از مسیر گالیکش – بجنورد در جنگل گلستان در باره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور و استان به خبرنگاران اظهار کرد که در دهه پایانی شهریور با افزایش تردد در جاده‌های کشور مواجه هستیم.

وی ادامه داد: از طرفی مصادف شدن این دهه با روزهای پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) این ترددها را به نسبت قبل افزایش داده که یکی از مسیرهای پرتردد استان گلستان است.

به گفته وی، تا این لحظه وضعیت ترافیکی جاده‌ها به خوبی مدیریت شده و در سفرهای دهه پایانی شهریور شرایط به نسبت خوبی را در استان گلستان شاهد هستیم و همکاران در پلیس راه استان همه توان خود را با همکاری سازمان راهداری، فوریت های پزشکی و دیگر دستگاه‌ها بسیج کردند.

رییس پلیس راه کشور با تاکید بر اینکه مهمترین علل تصادفات خستگی و خواب آلودگی است از مردم خواست به هیچ وجه با حالت خستگی و خواب آلودگی به رانندگی ادامه ندهند و از هرگونه عجله و شتاب پرهیز کنند تا با رعایت مسائل ایمنی به سلامت به مقصد برسند.

سردار مومنی تصریح کرد: متاسفانه طبق گزارشات ثبت شده تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی در استان‌های کویری کشور به مراتب بیشتر از سایر استان‌ها بوده است.

وی ادامه داد: سرنشینان خودرو نیز نقش مهمی در پیشگیری از بروز تصادفات و سوانح رانندگی دارند به طوری که بیدار ماندن و همراهی آنان در طول تردد می‌تواند در هوشیاری و جلوگیری از احساس خواب‌آلودگی رانندگان بسیار تاثیرگذار و مفید باشد.

رییس پلیس راه کشور افزود: بستن کمربند ایمنی از دیگر مواردی است که در جلوگیری از حوادث منجر به فوت در سوانح رانندگی به ویژه در واژگونی‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت بین ۲ قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد و هر ساله زائران و مسافران بی‌شماری از این استان با خودرو شخصی‌ گذر می‌کنند.

این استان شمالی از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان‌های سمنان (کوهستانی)، مازندران و خراسان‌شمالی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا