مدیر امور منابع آب گنبدکاووس از اختصاص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از منابع مدیریت بحران استان گلستان جهت لایروبی بخشی از رودخانه «اوغان» درحوزه این شهرستان خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و طی چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

سیدعلی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: لایروبی رودخانه اوغان که از ارتفاعات شهرستان گالیکش استان گلستان سرچشمه می‌گیرد به طول چهار کیلومتر و عرض تقریبی ۴۰ متر از پُل «بایلر» تا ورودی سد گلستان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: لایروبی نشدن این رودخانه در سنوات گذشته سبب شد تا در بارندگی اخیر ( ۱۶ آبان) نیمی از معابر و واحدهای مسکونی ۵۰ خانوار ساکن در روستای «عباس آباد» گنبدکاووس به همراه یک باب مدرسه دچار آبگرفتگی و خسارت شوند.

حسینی ادامه داد: پس از بازدید رییس ستاد مدیریت بحران کشور و استاندار گلستان از این روستا، دستور تخصیص اعتبار جهت لایروبی رودخانه اوغان در حوزه گنبدکاووس داده شد.

به گفته وی، پس از تجهیز کارگاه توسط پیمانکار، حداکثر ظرف یک ماه لایروبی این رودخانه انجام خواهد شد.

نیمی از رودخانه‌های گنبدکاووس نیاز به لایروبی دارد

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس همچنین از وجود ۱۰ رودخانه اصلی درحوزه این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: طول رودخانه‌های گنبدکاووس در مجموع ۳۵۰ کیلومتر است که نیمی از آن نیاز به لایروبی دارد.

حسینی افزود: در ۲ سال گذشته و با تلاش دولت سیزدهم ۲۴ کیلومتر از رودخانه‌های گنبدکاووس لایروبی شدند.

وی اضافه کرد: اعتبار تقریبی مورد نیاز برای لایروبی رودخانه‌های گنبدکاووس ۴۵۰ میلیارد ریال است.

به گفته حسینی، «گرگانرود، اترک، چهل چای، خرمارود، قره تکن، بایرام شالی، آلماگلی، قلی تپه، اوغان و سیاه جوی» ۱۰ رودخانه اصلی در گنبدکاووس هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا