رئیس کل دادگستری گلستان از گذشت اولیای دم در ۲ پرونده قصاص به حرمت حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها در استان خبر داد.

حیدر آسیابی گفت: در یکی از این پرونده ها، محکوم به قصاص مرد ۵۹ ساله‌ای است که سال ۱۳۹۴ در پی مشاجره خانوادگی، سبب مرگ همسرش شد و پس از صدور رای قصاص به درخواست اولیای دم پرونده در نوبت اجرا بود.

آسیابی افزود: فرزند ۱۸ ساله این خانواده اولیای دم بود که امسال پس از رسیدن به سن قانونی، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان خانواده، از اجرای حکم قصاص پدرش، منصرف شد و رضایت داد.

وی ادامه داد: در دومین پرونده نیز که به برکت پویش ” بخشایش فاطمی ” به گذشت اولیای دم منجر شد، محکوم به قصاص جوانی بود که سال ۱۴۰۰ به علت فحاشی و ناتوانی در کنترل خشم، سبب مرگ دوستش شده بود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند.

آسیابی افزود: طرفین هر دو پرونده از ترکمن‌های استان بودند که به حرمت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها از حق شرعی وقانونی خود گذشتند و به محکومان، فرصت زندگی دوباره دادند.

وی گفت: با سازش در این دو پرونده، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده اند به ۱۱ تَن رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش بخشایش فاطمی در گلستان از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها آغاز و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد و همکاران ما در شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می‌کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان