استاندار گلستان با اشاره به تصمیماتی که برای جلوگیری از شیوع موج چهارم کرونا در استان گرفته شده از ممنوعیت برپایی حراجی‌های آخر سال خبر داد.

هادی حق شناس ظهر امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و در گلستان هم شهرستان‌های گرگان و کردکوی در شرایط نارنجی هستند و سفر به آنها ممنوع است.

استاندار گلستان درباره عادی انگاری شرایط کرونایی در استان هشدار داد و تأکید کرد: اگر غفلت کنیم ممکن است در لحظات پایانی اتفاقات تلخی رخ دهد و گرفتار شویم.

وی بیان داشت: با همراهی مردم و زحماتی که کادر درمان استان در یکسال اخیر کشیده است خوشبختانه اکنون شرایط تقریبا با ثباتی داریم.

حق شناس گفت: با توجه به نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت، حراج‌های پایان سال ممنوع شده است و در گلستان هم این موضوع را اعمال می‌کنیم.

وی درباره ممنوعیت سفر از خوزستان به گلستان و بالعکس هم اظهار داشت: در صورتی افراد می‌توانند از طریق زمینی یا هوایی وارد گلستان شوند که تست پی سی آر آنان منفی باشد و نظارت آن برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

استاندار گلستان گفت: در ایام نوروز هم جلسات برقرار است و مدیران باید سر کار خود حاضر خواهند بود.

وی درباره تعطیلی اصناف هم افزود: اگر شرایط همینطور باقی بماند مانند دو هفته اخیر با اصناف تعامل خواهیم کرد اما اگر وارد موج چهارم شویم تصمیمات دیگری خواهیم گرفت.

حق شناس گفت: در تعطیلات نوروزی رفت و آمدها بیشتر می‌شود و با توجه به اینکه ویروس کرونا جهش یافته و کشندگی آن بیشتر شده نیاز است شهروندان بیشتر رعایت کنند تا نوروز بهتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

  • منبع خبر : تسنیم