رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۱۵۰ نفر در بخش صنعت و تجارت گنبد کاووس خبر داد و تاکید کرد شرایط احیای پنج واحد راکد صنعتی در این بخش مهیا شود.

درویشعلی حسن زاده در جلسه هم اندیشی مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گنبدکاووس با مدیران دستگاه‌های متولی گفت: درسال گذشته بخش صنعت معدن و تجارت گنبدکاووس موفق به ایجاد ۲ هزار و ۱۵۰ شغل شد و شرایط را برای احیای پنج واحد تولیدی راکد در این شهرستان فراهم کرد.

وی افزود: پارسال ۲۷ واحد تولیدی و ۳۰۱ متقاضی مشاغل خانگی در گنبدکاووس تسهیلات تبصره‌ای دریافت کردند؛ ضمن اینکه پرداخت تسهیلات رشد هشت درصدی هم که پرونده‌های زیادی در این بخش تشکیل شده، به محض ابلاغ اعتبارات به بانک‌ها، آغاز خواهد شد.

به گفته وی، درسال گذشته با پیگیری‌های انجام شده مشکل تامین مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی گلستان از جمله چند واحد بزرگ تولیدی در شهرک صنعتی گنبدکاووس برطرف شد.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات اجرایی طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی گنبدکاووس خبر داد و گفت: بزودی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی این طرح شروع می‌شود.

رضا شهمرادی عصر سه‌شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گنبدکاووس با مدیران دستگاه‌های متولی افزود: تا پایان نیمه نخست امسال همچنین عملیات آسفالت معابر قدیمی و زیرسازی و جدول بندی معابر و خطوط تامین آب شرب و صنعتی در زمین ۶۵ هکتاری الحاقی جدید به این شهرک نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مقدار ۷۰۰ تُن قیر رایگان به شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان اختصاص یافته است که جهت آسفالت معابر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از جمله شهرک صنعتی گنبدکاووس صرف می‌شود.

شهمرادی یادآور شد: سال گذشته درمجموع ۲۸۰ میلیارد ریال که ۶۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات تمکلک دارایی‌های گنبدکاووس و بقیه از منابع استانی و ملی بوده، جهت انجام امور زیرساختی شهرک صنعتی گنبدکاووس به‌ویژه آماده کردن زیرساخت‌های زمین ۶۵ هکتاری الحاقی به این شهرک هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این نشست از تلاش این اداره کل برای شانه سازی ۲ طرف جاده سه کیلومتری گنبدکاووس تا شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: تعریض این محور برعهده راه و شهرسازی است و اعتبای حدود ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

عادل مصدقی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش خود را برای ایمن سازی جاده و لکه گیری آسفالت آن و همچنین عبور آسان فاضلاب شهرک صنعتی گنبدکاووس از یک دهنه پل موجود با رفع مشکل اختلاف سطح آن با لوله گذاری جدید انجام خواهد داد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست خواستار اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان در راستای شعار امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید و رفع مشکلات آنها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و انعطاف و تسهیل آن به نفع تولید کنندگان، به رشد تولید و ایجاد اشتغال کمک زیادی می‌کند.

امانقلیچ شادمهر افزود: ۶۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی گلستان درشرق این استان مستقر است اما یک شعبه یا باجه ارزی یا ریالی ویژه صنعت و معدن در این منطقه نداریم و تولید کنندگان مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در ایجاد زیرساخت‌های زمین ۶۵ هکتاری الحاقی به شهرک صنعتی گنبدکاووس و واگذاری آن به سرمایه گذاران، خواستار اختصاص ۱۰ هکتار از این اراضی به کارگاه‌های کوچک تولیدی در قطعات ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر مربعی با قیمت مناسب شد.

شادمهر با قدردانی از تلاش‌های اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، از نیاز ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی اصلی و روستایی گنبدکاووس به آسفالت یا روکش آن خبر داد و اضافه کرد: به سبب برخی کم توجهی‌ها در گذشته، وضعیت راه‌های ارتباطی این شهرستان مناسب نیست و باید عقب ماندگی‌ها جبران شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی گلستان و نیز نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری جذب و تخصیص اعتبارات گفت: در سفر شهریور پارسال “علی نیک‌زاد” نائب رییس اول مجلس اعتبارات خوبی برای راه های روستایی گنبدکاووس اختصاصی یافت که درحال هزینه شدن است.

مهدی دهرویه افزود: گنبدکاووس و شهرک صنعتی آن ظرفیت زیادی برای توسعه دارد که باید از آن بالاخص حوزه سرمایه گذاران و نیکوکاران با اعتماد سازی، استفاده بیشتری شود.

وی اضافه کرد: مسیر گنبدکاووس برای تحول هموار است و همه بایستی دست در دست هم دهیم و با پیگیری‌های لازم در جذب منابع و اعتبارات ملی و استان و نیز جلب مشارکت‌ بخش خصوصی این شهرستان را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

دهرویه ادامه داد: تمامی مطالبات و مشکلات واحدهای تولیدی گنبدکاووس که در این نشست مطرح شد، پیگیری می‌شود ضمن اینکه یک جلسه کمیته رفع موانع تولید شهرستان نیز با حضور مدیران استانی در شهرک صنعتی برگزار خواهد شد.

دراین جلسه برخی مدیران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی گنبدکاووس هم به نمایندگی برخی مسائل و مشکلات خود و این شهرک از جمله مسائل بانکی، تامین اجتماعی، تسریع در پرداخت تسهیلات، تامین برق و آب پایدار، رفع معضل تصفیه فاضلاب، روشنایی و آسفالت معابر آن پرداختند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و شهرک صنعتی آن ۱۲۴ واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه دارد که ۱۱۰ واحد آن فعال می‌باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا