گروه ها و کانال هایی که مدیران آن فاقد جواز کسب هستند به هیچ‌وجه مورد تایید ما نبوده و مسلما فعالیت آنان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی غیرقانونی و خلاف مقرارت میباشد

محمد خواجه، رئیس اتحادیه املاک شهرستان گنبدکاووس، صبح امروز طی یک نشست خبری به سوالات مطرح شده زیر پاسخ داد :

س) لطفا در خصوص کانال های تلگرامی املاک استیجاری و فروش که این روزها به وفور در فضای مجازی جلب توجه میکند و بالطبع مخاطبان خاص خودشان را دارند کمی توضیح داده و بفرمایید که آیا مورد تایید اتحادیه املاک هستند یا خیر؟

ج) با سلام خدمت شما و مردم خوب و فهیم شهرستان گنبدکاووس، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، فضای مجازی بستر بسیار مناسبی را جهت اطلاع رسانی سریع و آگاه سازی عموم مردم در جهت حل مشکلات اجتماعی فراهم نموده، که در این راستا گروه ها و کانال هایی هم در خصوص فعالیت های ملکی در زمینه فروش و اجاره در تلگرام و واتساپ در سطح گسترده دایر گردیده و مسلما همکاران بنگاهی که دارای جواز کسب میباشند، کانال های شان مورد تایید اتحادیه بوده و بالتبع از سوی اتحادیه املاک حمایت هم خواهند شد. البته در اینگونه کانال ها هم گاها مشاهده میشود که ملک هایی با قیمت غیرمتعارف درج میگردد که با توجه به رصد بازرسین محترم در کانال های مجازی املاک، در صورت دریافت هرگونه گزارش در این خصوص با مدیر کانال های مزبور برخورد قانونی خواهد شد. اما گروه ها و کانال هایی که مدیران آن فاقد جواز کسب هستند به هیچ‌وجه مورد تایید ما نبوده و مسلما فعالیت آنان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی غیرقانونی و خلاف مقرارت میباشد. که در صورت مشاهده جهت پیگیری به پلیس فتا گزارش خواهد گردید.

س) ممنون از پاسخ جامع و منطقی حضرتعالی، بعنوان دومین سوال؛ لطفا بفرمایید در خصوص پیج های اینستاگرام افراد مجهول الهویه که تحت عنوان مشاورین املاک در زمینه فروش و اجاره فعالیت میکنند چه تمهیداتی را در نظر گرفته اید؟

ج) بله، با کمال تاسف، اخیرا اینگونه فعالیت های غیرمجاز در اینستاگرام به وفور مشاهده میشود که توسط یک عده اشخاص معلوم الحال که اغلب دوره گرد و دلال میباشند و هیچگونه مجوزی در خصوص فعالیت های ملکی از سوی اتحادیه در فضای حقیقی ندارند با پیج های نامشخص و مجهول الهویه در اینستاگرام ایجاد شده و متاسفانه با راهنمایی های غلط و آدرس های اشتباه در صدد گمراه کردن متقاضیان محترم خرید و اجاره ملک میباشند. جا دارد همینجا به مردم شریف منطقه هشدار دهم که این افراد سودجو و فرصت طلب به هیچ‌وجه مورد تایید اتحادیه املاک نبوده و تنها به قصد کلاهبرداری در فضای مجازی علی الخصوص در اینستاگرام بصورت غیرقانونی فعالیت میکنند.

ممنون از جناب خواجه بزرگوار، ریاست محترم اتحادیه شهرستان گنبد که با این رسانه همکاری نموده و پاسخگوی سوالات ما بودند.

  • نویسنده : علی کیان
  • منبع خبر : صریرخبر