اینکه از حدود ۱۳۵۰۰ ثبت نامی در شهر گنبدکاووس حدود ۸۵۰۰‌ نفر تایید بشن و از این تعداد تا کنون فقط ۹۶ واحد در حال ساخت باشه، این‌ از دید من یعنی‌ عملا طرح خوابیده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: استان‌های شمالی از جمله گلستان با مشکل تامین زمین در طرح ملی مسکن روبرو هستند که یکی از الزامات اولیه ساخت و ساز است.

سید مهدی مهیایی با اشاره به مشکلات الحاق به بافت به دلیل مرغوبیت زمین‌ها، افزود: به دلیل اینکه زمین‌های گلستان، کشاورزی و حاصلخیز است و طبق قانون نباید از زمین‌های مرغوب درجه یک و دو استفاده شود لذا باز هم در این زمینه دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس و برخی از شهرها مشکل تأمین زمین داریم لذا در این خصوص استاندار نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی و همچنین به رئیس جمهور نوشته تا استان ما در زمینه مرغوبیت زمین استثنا شود.

 

اگر گیر کارِ طرح مسکن ملی آنطور گه گفته شده تامین زمین باشه؛ ما در شمال شهر گنبدکاووس تا دلت بخواد تا کیلومترها زمین نامرغوب داریم؛ چرا شهرسازی و ساخت طرح مسکن ملی به این سمت نمی‌ره؟

اینکه از حدود ۱۳۵۰۰ ثبت نامی در شهر گنبدکاووس حدود ۸۵۰۰‌ نفر تایید بشن و از این تعداد تا کنون فقط ۹۶ واحد در حال ساخت باشه، این‌ از دید من یعنی‌ عملا طرح خوابیده؛

بین‌ حدود ۸۵۰۰ متقاضی و ۹۶ واحد در حال احداث اختلاف خیلیه…

  • نویسنده : فریدون قارئی