شهردار گنبدکاووس گفت: برای استقبال از عید نوروز از دی ماه تاکنون ۱۰ میلیون بوته گل در میادین، بلوارها و پارک‌های سطح شهر کاشته شد تا این شهر در آستانه سال جدید رنگ و بوی بهاری به خود گیرد.

سیدعلی‌اصغر موسوی روز سه‌شنبه در آیین کاشت ۵۱۸ نهال به نیت ۵۱۸ شهید گنبدکاووس اظهارکرد: ۱۷۰ هکتار فضای سبز در این شهر وجود دارد که همه ساله در فصول مختلف بوته‌های گل در این فضاها کاشته می‌شود و هم اینک میانگین سرانه فضای سبز گنبدکاووس هفت متر مربع است.

وی همچنین از کاشت ۱۰ هزار اصله درخت با عمر بالای سه سال از اواخر آذرماه توسط نیروهای توسعه فضای سبز شهرداری در بلوارها، خیابان‌ها و کوچه‌ها، پارک‌ها، جاده سلامت، کمربندی و ورودی شهر خبر داد و از مردم خواست در کنار نیروهای شهرداری در حفظ و نگهداری از این درختان کوشا باشند و با مراقبت از درختان کاشته شده در مقابل درب خانه‌ها و نزدیکی محل زندگی خود به توسعه فضای سبز کمک کنند.

شهردار گنبدکاووس بیان کرد: برای توسعه فضای سبز بحث بهسازی و نوسازی پارک هفت هکتاری داریوش که در چند سال گذشته مخروبه و از دور استفاده خارج شد، از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت که با بازگشت این پارک به چرخه فضای سبز، شهری زیباتر خواهیم داشت.

موسوی اظهارکرد: امروز هم به مناسبت هفته درختکاری ۵۱۸ اصله درخت به نیت ۵۱۸ شهید شهر گنبدکاووس در بلوار بصیرت و شهید سلیمانی این شهر کاشته شد.

وی با تبریک میلاد امام زمان (عج)، گفت: به مناسبت نیمه شعبان فضای عمومی شهر گنبدکاووس آذین‌بندی شده و به مدت ۲ شب با همکاری هیات‌های مذهبی مقابل پارک شهرداری جنگ شادی همراه با برنامه‌های نشاط‌آفرین برگزار می‌شود.

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس هم در این آیین با بیان اینکه مهمترین هدف از کاشت نهال، ترویج فرهنگ درختکاری، حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز است، گفت: کاشت نهال به شرط نگهداری در مدارس، مساجد، خانه‌های بهداشت و ادارات و کارخانجات انجام می‌شود و با امضای توافقنامه با متولیان از نهال‌های کاشته شده مراقبت خواهد شد.

وی با قدردانی از فعالیت شهرداری در بحث درختکاری، از مردم خواست در کنار مسوولان برای حفظ و نگهداری از درختان کوشا باشند تا فضای سبز خوبی برای نسل آینده به یادگار باقی بماند.

گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا