رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: ۱۳ مدیر دولتی این استان برای شرکت در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی از مسوولیت‌های خود استعفا دادند.

سیدعلی مهاجر روز یکشنبه در نشست خبری گلستان با اشاره به این که انتخابات بستر پیشرفت مردم‌سالاری دینی و مظهر اراده کشور برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است گفت: برگزاری انتخابات رویه نظام‌مند جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم در اداره کشور است .

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را تحقق هوشیاری و آزادی در قالب انتخابات ترسیم کردند.

مهاجر با دعوت از مردم و همه گروه‌های سیاسی برای مشارکت در انتخابات امسال از فعالان رسانه ای خواست در این حوزه بیش از گذشته نقش‌آفرینی کنند.

وی همچنین از آمادگی ستاد انتخابات استان گلستان برای پیش ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه اصلی از فردا خبر داد و گفت: این طرح طی هفت روز از طریق فضای مجازی ( پنجره واحد وزارت کشور ) انجام می شود.

رییس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: خانه احزاب استان یکی از تشکل های دارای اعضای فرهیخته و نخبه است که ظرفیت زیادی برای نشاط سیاسی با گرایش های سیاسی متعدد منطقه دارد.

مهاجر ادامه داد: خانه احزاب استان گلستان در انتخابات دوره قبلی نشان داد که می‌تواند در مشارکت باشکوه ساکنان این خطه نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به این که خانه احزاب گلستان جزو افتخارات سیاسی این استان به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در کنار این تشکل برای ایجاد فضای خوب انتخاباتی و خلق حماسه‌ای دیگر از مشارکت مردم منطقه در انتخابات پیشرو خواهیم بود.

 نقش آفرینی رسانه‌های استان گلستان در انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: از رسانه‌های این استان خواست در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲، برای امید آفرینی برای مشارکت باشکوه مردم در صحنه تلاش کنند.

مهاجر گفت: مشارکت مولفه ای است که زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور بوده و باید همه جوانب آن در نظر گرفته شود تا توطئه دشمنان خنثی گردد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری برای مشارکت در انتخابات، افزود: ایشان با این بیانات، مسیر راه انتخابات را مشخص کردند که در این راستا ستاد انتخابات استان گلستان کمیته‌های متعددی را راه‌اندازی کرد تا برای اجرای چهار راهبرد مدنظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری انتخابات رقابتی، سالم، در امنیت و مشارکت باشکوه، تلاش کند.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، تعداد یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت دارد.

این استان دارای ۱۴ شهرستان است که ۶ حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی با هفت کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با مرکزیت گرگان دارای ۲ نماینده است.

حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با مرکزیت کردکوی، حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول و فندرسک به مرکزیت علی‌آبادکتول، حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر به مرکزیت رامیان، حوزه انتخابیه گنبدکاووس و داشلی‌برون با مرکزیت گنبدکاووس و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مرکزیت مینودشت نیز پنج حوزه انتخابیه گلستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه یک کرسی دارند.

استان گلستان نیز در مجلس خبرگان رهبری دارای ۲ نماینده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا