مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از خرید ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از پیمانکاران تکثیری بذر در استان خبر داد.

سید صمد ضیائی گفت: ۱۰ نوع کود شیمیایی تکلیفی و ۵۴ نوع کود شیمایی غیر تکلیفی در استان وجود دارد و مجموعاً ۶۴ نوع کود شیمایی در استان توزیع می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از وجود ۷ انبار ذخایر کود در استان خبر داد و گفت: این انبار‌ها در شهرهایی، چون کردکوی، گرگان، نودیجه، فاضل آباد، قرق، گنبدکاووس و کلاله فعال هستند.

او با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه هزار تن بذر گندم در استان توزیع شد، ادامه داد: امسال با توجه به برنامه‌ای که سازمان جهاد اعلام کرد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از پیمانکاران تکثیری بذر خریداری شد.

ضیایی گفت: برنامه ریزی‌ها برای امسال، کشت سویا در سطح ۸ هزار هکتار بود که بذر مورد نیاز این سطح، تأمین شد و ۹۰ تن رقم ویلیامز، مازاد برتولید از استان اردبیل وارد گلستان شد.

او از توزیع ۲۸ هزار و ۶۰۲ تن انواع کود‌های شیمیایی از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۳۱ تن کود شیمیایی در ۷ انبار استان ذخیره شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: امسال سهمیه کود استان میزان ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن است که تلاش داریم این رقم را تأمین و در بین کشاورزان گلستانی توزیع کنیم.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان درگلستان گفت:۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم استان گلستان است که سعی داریم این رقم را به ۸درصد برسانیم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان