امروز اتفاقاتی افتاده که سردار آزمون را بسیار عصبانی کرده است. سردار دراین‌باره به‌شکل مفصل با ورزش سه صحبت کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، هفتۀ دوازدهم لیگ برتر والیبال زنان ایران امروز پیگیری شد و در مهمترین بازی دو تیم سریک و سایپا به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۳-۰ به سود تیم گنبدی خاتمه یافت.

با وجود پیروزی مقتدرانه سریک، مالک این تیم و البته ستارۀ تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه بایرلورکوزن از داوری این مسابقه بسیار عصبانی است. سردار آزمون در گفت‌وگویی با ورزش سه، سفرۀ دل خود را باز کرده و به‌شدت نسبت به داوری بازی امروز سریک مقابل سایپا معترض شده است.

*سردار انگار از داوری بازی امروز تیمت خیلی عصبانی بودی؟
آره من داشتم بازی را نگاه می‌کردم. وقتی چنین بازی‌های حساسی بین تیم گنبد که تازه به لیگ برتر آمده و تیمی که مدت‌ها در لیگ برتر بوده برگزار می‌شود، یک خرده نامردی است که به سود تیم میزبان سوت بزنند. سایپا همیشه یک حریف سرسخت چه در والیبال مردان و چه زنان برای گنبد بوده است. برای بار اول بود که من دیدم که داشت دعوا می‌شد. اینطور داوری اصلاً به درد بازی‌های حساس نمی‌خورد. از فدراسیون خواهش می‌کنم که یک‌مقدار برای بازی‌های حساس بانوان وقت بگذارند.

*پس خیلی از داوری امروز شاکی هستی!
بله چون واقعاً حیف است که چنین بازی‌هایی با داوری بد خراب شود.

*در روزهای اخیر در یکی از بازی های لیگ برتر والیبال مردان نیز چنین اتفاقی رخ داد؛ بازی بین دو تیم شهداب یزد و ایفا سرام اردکان که خیلی هم جنجالی شد. درواقع انگار مشکل داوری در والیبال ما جدی است.
بله این اتفاق در بخش مردان هم رخ داده است. من می‌بینم که در بخش مردان این اشتباهات داوری بیشتر اتفاق می‌افتد؛ اما برای اولین بار بود که در والیبال زنان دیدم بازیکنان من حتی صدایشان درآمد. برای بار اول بود که آنها به سمت داور می‌رفتند و حتی کارت قرمز هم گرفتند. وقتی تیم من جلو است من دلیلی نمی‌بینم که بازیکنان و کادرفنی بخواهند اعتراض کنند پس حتماً روی اعصاب و روان آن‌ها رفته‌اند و اینقدر بد سوت زدند که این اتفاقات افتاده و کارت قرمز دریافت گرفته‌اند. باید برای داوری‌ها وقت گذاشته شود. به‌هرحال ما هزینه می‌کنیم و بازیکنان نیز با جان و دل بازی می‌کنند و نمی‌خواهیم در امتیازات حساس به‌خاطر اینکه حریف تیم تهرانی است و سابقۀ چندین دوره حضور در لیگ برتر والیبال زنان را دارد و همیشه مدعی بوده، به نفع آنها سوت بزنند. این اصلاً درست نیست.

1788804

*حس می‌کنم تو نگران این هم هستی که چنین اتفاقاتی در مراحل حساس‌تر برای تیمت تکرار شود و به قیمت از دست رفتن جام برای سریک باشد. 
صددرصد. ما چند تا ویدیو داریم که توپ علناً به دست بازیکن حریف می‌خورد اما داور چهار ضرب بازیکن ما را اعلام می‌کند. خیلی عجیب بود. یه جا هم توپ اصلاً به دست بازیکن ما نمی‌خورد و به نفع آنها اعلام می‌کند. واقعاً هرطور که فکر می‌کنم برای من خیلی داوری عجیب بود. حیفم آمد که درمورد این مسئله با شما صحبت نکنم چون واقعاً ما داریم سالم کار می‌کنیم و بازیکنان هم زحمت زیادی می‌کشند؛ بنابراین نمی‌توانیم ببینیم که برای حریف سوت می‌زنند.

*تو را کم‌تر اینقدر عصبانی دیده بودیم. 
تیم ما واقعاً درست کار می‌کند و بچه‌ها زحمت می‌کشند. غیر از این‌ها شما بروید برخورد داور با بازیکنان ما و آنها را ببینید. با بازیکنان حریف بسیار خوب و با بازیکنان ما به بدترین شکل رفتار می‌کرد. نمی‌شود این داورها حتی در مسابقات مقدماتی هم حضور داشته باشند، چه برسد به بازی‌های حساس. بازی‌های بزرگ داوران خوب می‌خواهد و وقتی داوری نمی‌تواند باید خودش بیاید و انصراف دهد و بگوید تمرکز کافی را ندارم و یا هر چیز دیگری. فدراسیون هم باید کمک کند و در بازی‌های حساس یک داور خوب و سطح اول را بگذارد.

1788818

*البته تیم تو در نهایت یک پیروزی مقتدرانه دیگر به‌دست آورد.
به بازیکنان تیم و کادر فنی تبریک می‌گویم و به‌خاطر تلاش و احساس مسئولیتشان برای بردن سایپا از آنها تشکر می‌کنم. این نشان می‌دهد که بچه‌ها آماده مسابقات حساس‌تر مخصوصاً پلی‌آف هستند. به‌خصوص جلوی پیکان که البته ما اخیراً مقابل آنها شکست خوردیم اما فکر می‌کنم که در آن بازی هم داور به نفع پیکانی‌ها سوت زد و باعث شد آن بازی را واگذار کنیم. امیدوارم دیگر این اتفاقات نیفتد چرا که داوری یک موضوع مهم در همه ورزش هاست.

*سردار در آخر در مورد وضعیت خودت هم برای ما بگو؛ آمادۀ بازی برای بایرلورکوزن هستی؟
من آلمان هستم و دارم سفت و سخت با تیمم تمرین می‌کنم و ان‌شاءالله آماده هستم تا در اولین بازی به میدان بروم و هیچ مشکلی ندارم.

  • منبع خبر : ورزش سه