مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از واریز ماهانه بیش از ۵۱ میلیارد تومان کمک معیشتی به حساب مددجویان گلستانی خبر داد.

عیسی بابایی با اشاره به اینکه ۸۳هزار و ۴۲۴ خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: در سال ۱۴۰۱ برای ۷۷ هزار و ۲۳۸ خانوار، مبلغ ۶۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

او با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در خدمت رسانی ازسوی این نهاد، تامین حداقل نیاز‌های معیشتی خانواده هاست که براین اساس میانگین ماهیانه مبلغ ۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: سرانه مستمری خانواده‌های یکنفره ۶۶۰ هزارتومان، دونفره ۹۳۶ هزارتومان، سه نفره ۱میلیون و۳۰۸ هزارتومان، چهارنفره ۱ میلیون و۶۸۰ هزارتومان و پنج نفره و بیشتر ۲میلیون و۶۴ هزارتومان بوده که بصورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بابایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: کمیته امداد، برای کمک ویاری رساندن در امر معاش نیازمندان درشرایط موجود، علاوه بر پرداخت مستمری به آنها، خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت وتعمیر مسکن، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض الحسنه و اشتغال زایی نیز به اقشار آسیب پذیرمتناسب با نیازشان ارائه می‌دهد، تا گره گشای مشکلات آنان باشد.

او با اشاره به راه اندازی سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه‌ی هدف خود گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست و متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند با مراجعه به این سامانه، (soha .emdad .ir) خواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان