فرماندار گنبدکاووس با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی، برلزوم استقبال از مسافران و گردشگران پس از افطار در این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: گنبدکاووس ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد که باید با برنامه‌ریزی اصولی از آن استفاده شود.

مهدی دهرویه در جلسه ستاد خدمات سفر گنبدکاووس افزود: استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی با حفظ حرمت ماه رمضان انجام شود.

وی هم‌گرایی و هم‌افزایی مدیران کمیته‌های ۱۰ گانه سفر گنبدکاووس لازمه ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی دانست و اضافه کرد: کمیته‌های خدمات سفر این شهرستان باید مقدمات این میزبانی را فراهم کنند.

دهرویه ادامه داد: علاوه بر نظافت کلی تفرجگاه‌ها و محوطه اماکن تاریخی و زیارتی گنبدکاووس، باید نظافت و پاکیزگی جایگاه‌های سوخت، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها نیز به طور کامل انجام شود.

فرماندار گنبدکاووس همچنین برلزوم تشکیل تیم ویژه بازرسی بازدید و نظارت بر عملکرد کمیته‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان تاکید کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس هم در این نشست گفت: در ایام تعطیلات نوروزی علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در جوار بلندترین گنبد آجری جهان، بازارچه صنایع دستی و سوغات نیز برپا خواهد شد.

مریم آق‌آتابای افزود: به سبب تقارن تعطیلات نوروز سال آینده با ماه مبارک رمضان، تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری و نوروزگاه‌ها در مناطق شهری و روستایی پس از افطار برگزار می‌شود.

به گفته وی، پذیرایی با افطاری ساده، فعالیت برخی واحدهای خدماتی، رفاهی و صنفی به صورت کشیک از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر گنبدکاووس است.

در این جلسه همچنین برخی روسای ادارات خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس آمادگی خود را ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی اعلام کردند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت با تنوع قومی و فرهنگی و داشتن اماکن تاریخی، زیارتی و تفریحی از جمله بلندترین گنبد آجری جهان، امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی، بازارچه مرزی، دریاچه مصنوعی، بزرگترین مجموعه سوارکاری و مراتع سرسبز درشرق استان گلستان واقع است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا