رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: ۴۰ موکب که سه مورد آن مربوط به اهل سنت است برای پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این شهرستان ثبت نام کردند.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مراسم راهپیمایی دلدادگان حسینی از صبح روز اربعین با حضور علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت از شهرستان‌های مینودشت و گالیکش و گنبدکاووس در جاده منتهی به امام زاده یحیی بن زید(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: نیکوکاران گنبدکاووس هزینه پذیرایی از عزاداران در مراسم اربعین را تقبل کردند و قرار است موکب‌ها از روستای قوینلی تا محل امام زاده با توزیع نوشیدنی‌های گرم و سرد و خوراکی در کنار ارائه خدمات فرهنگی میزبان چند ساعته مردم شرق استان باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: سه موکب و ایستگاه صلواتی همراه با توزیع غذاهای سنتی و ترکمنی توسط برادران و خواهران اهل سنت روستاهای قلندرآباد بالا، باغلی مرامه و آق آباد برای پذیرایی از عزاداران حسینی در روز اربعین در مسیر راهپیمایی مستقر می‌شوند.

حجت الاسلام کریمی افزود: برنامه متمرکز مراسم روز اربعین از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا نماز ظهر در محل امام زاده یحیی بن زید(ع) برگزار می‌شود و شاهد اجرای عزاداری اقوام مختلف خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در مسیر امام زاده یحیی بن زید(ع) شرکت کردند، گفت: با توجه به اعلام آمادگی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار نفر از مینودشت، پنج هزار نفر از گالیکش و ۱۰ هزار نفر از گنبدکاووس در این مراسم حضور داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس یادآور شد: همچنین شب قبل از اربعین هم مراسم عزاداری همراه با توزیع ۲۵ هزار وعده هلیم نذری در ۴۰ مسجد شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: امسال عزاداری‌های ویژه این ایام با عنوان محله‌ اربعینی در گنبدکاووس در حال برگزاری است و مردم هر محله‌ برنامه‌هایی را برای نشان دادن عشق و علاقه خود به ادامه دادن راه و مرام امام حسین(ع) اجرا می‌کنند که برپایی ایستگاه صلواتی، ارائه تخفیف حسینی مغازه‌داران به مردم، جابجایی رایگان با تاکسی‌ها و روضه‌های خانگی با محوریت بانوان از جمله آنهاست.

اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) اطلاق می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا