مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از موافقت با ساخت اتوبان جدید در استان از بندرگز تا آشخانه در استان خراسان شمالی خبر داد.

مهدی ملک با حضور در گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان با بیان اینکه طرح ایجاد اتوبان جدید برای افزایش ظرفیت ترافیکی و حفاظت از جنگل گلستان از سال‌ها پیش در گلستان مطرح بود، گفت: در جلسه با وزیر راه و در جلسه امکان سنجی با ایجاد این اتوبان موافقت شده است و اکنون در مرحله انجام مطالعات تفضیلی قرار دارد.

او افزود: جزئیات بیشتر درباره مسیر و حریم این اتوبان و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن پس از پایان مطالعات تفضیلی اعلام خواهد شد.

ملک همچنین به طرح‌های هفته دولت در زمینه راه و شهرسازی در گلستان اشاره کرد و گفت: افتتاح ۱۱۷۱ واحد مسکونی و تعریض و ایمن سازی بالغ بر ۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی از مهمترین این طرح‌ها بوده است.

او افزود: در مجموع در دوران فعالیت دولت سیزدهم در دو سال اخیر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای کمی و کیفی جاده‌های استان هزینه کردیم.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اقدامات این دستگاه در حوزه مسکن را نیز تشریح کرد و از تلاش برای دریافت ۲۰ هزار تسهیلات خودمالکی ساخت مسکن در دیدار با وزیر راه خبر داد.

ملک ادامه داد: در حوزه خودمالکی تاکنون ۱۸ هزار متقاضی داشتیم که مدارک و مستندات خود را در سامانه بارگذاری کردند و تا کنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز تسهیلات گرفتند.

او گفت: طبق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باید سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد در گلستان ساخته شود که اکنون ۴۱ هزار و ۶۰۰ واحد در استان در دست ساخت است.

ملک گفت: در بخش قانون جهش تولید مسکن تا کنون ۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند خورد و ۳۰۰ هکتار از اراضی محدوده شهر‌ها که قابلیت اتصال به بافت شهری را دارند شناسایی شدند و در حال مذاکره با صاحبان این زمین‌ها برای قرار گرفتن در طرح جهش تولید مسکن هستیم.

او همچنین از واجد شرایط بودن ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت زمین در قالب واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد و افزود: همزمان با اعیاد قربان و غدیر ۳۰۰ فقره به این خانواده‌ها واگذاری شده و ۲۰۰ فقره زمین دیگر نیز همزمان با ولادت رسول اکرم (ص) واگذار می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت کارگروه املاک و مستغلات از سه ماه پیش در استان گفت: در این مدت بیش از ۱۲۰۰ بازدید از واحد مشاوران املاک داشتیم که ۱۳۶ واحد غیر مجاز شناسایی و پلمب شدند.

ملک افزود: این واحد‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شدند و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان آن فقط مربوط به یک مشاور املاک در گرگان به دلیل حجم زیاد تخلفات بود.

او تاکید کرد: برای کاهش التهاب بازار با هیچ کسی تعارف نداریم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان