معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: امسال در استان هشت هزار و ۵۹ نفر متقاضی دریافت وام ازدواج تشکیل پرونده دادند که تاکنون هزار و ۵۲۳ نفر از آنان موفق به دریافت این تسهیلات به مبلغ ۳۰۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان (سه هزار و ۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال) شدند.

حامد ملاحسنی با تبریک هفته ازدواج (۳۰ خرداد تا چهارم تیر) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میانگین پرداخت وام ازدواج در سطح کشور را ۱۹.۳ درصد اعلام و بیان کرد: این میزان در استان گلستان ۱۸.۹ درصد است که عددی کمتر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین به غیر از ثبت‌نامی‌های جدیدی که انجام می‌شود، ۶ هزار و ۵۳۶ نفر از متقاضیان دریافت وام ازدواج در استان گلستان هم اینک در لیست انتظار قرار دارند تا با تکمیل مدارک و همکاری بانک‌ها در چند ماه آینده روند پرداخت تسهیلات به آنان هم انجام می‌شود.

وی گفت: سال گذشته از مجموع ۳۱ هزار و ۳۹۵ متقاضی در گلستان به ۲۵ هزار و ۴۵۳ نفر معادل ۸۱ درصد وام ازدواج پرداخت شد و این استان رتبه ۲۰ کشور را به‌دست آورد که امیدواریم این عدد در سالجاری تغییر مثبت یابد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان گلستان مهمترین دلایل پرداخت نشدن وام ازدواج به پنج هزار و ۹۴۲ نفر باقی مانده را سخت‌گیری‌های بانک‌ها در تامین ضامن، انصراف و فروش وام‌ها اعلام کرد و ادامه داد: پرداخت به موقع وام‌های ازدواج مشوق خوبی برای تشویق جوانان به ازدواج است لذا از بانک‌ها تقاضا داریم روند پرداخت تسهیلات را تسهیل کنند.

ملاحسنی افزود: طبق برنامه ریزی به مناسب هفته ازدواج، جشن وصال با هدف الگوسازی ازدواج آسان و تقدیر از زوج‌های جوان موفق برای ۷۰۰ زوج در ۱۵ نقطه استان گلستان برگزار می‌شود که انتظار داریم این عدد به هزار نفر هم برسد.

وی ادامه داد: یک سری از آداب و رسوم به آیین ازدواج در فرهنگ ایران اسلامی تحمیل شد که هزینه‌های بالای آن تمایل جوانان را به انجام این سنت حسنه کاهش داده لذا جشن‌های وصال فرصت خوبی برای نشان دادن محاسن ازدواج آسان بدون توجه به تشریفات غیرضروری است.

اول ذی‌الحجه (۳۰ خرداد امسال) سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) آغاز هفته ازدواج است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا