معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از آفت‌زدگی ۶۰ درصد عرصه‌های جنگلی این استان شمالی خبر داد و گفت: عملیات مبارزه با این آفت‌ها و جلوگیری از گسترش بیشتر آنها با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و همراهی یک هیات اندیشه‌ورز از ابتدای سال آینده شروع می‌شود.

سیدعلی مهاجر روز دوشنبه در آیین معارفه و تکریم رییس دانشگاه دولتی گنبدکاووس باحضور «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: عرصه‌های جنگلی استان که افزون بر ۳۵۲ هزار هکتار هستند، دچار ۶ نوع افت شدند که یکی از آنها آفت ذغالی است و همین آفت از دلائل آتش سوزی درختان جنگلی نیز محسوب می‌شود.

مهاجر ادامه داد: با مشخص شدن نوع آفت‌ها، عملیات مبارزه و جلوگیری از گسترش بیشتر آنها از سال آینده با پیش‌بینی اعتبارات لازم انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان همچنین با قدردانی از تلاش‌های ابوالفضل طهماسبی رییس قبلی دانشگاه گنبدکاووس و آروزی موفقیت برای حجت‌الله جعفریان سرپرست جدید این دانشگاه به بیان ویژگی‌های یک مدیر انقلابی در مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: اعتماد به وعده‌های الهی، اهل توسل بودن به ائمه اطهار (ع) و شهدای والامقام، گوش به فرمان رهبری بودن، محور وحدت بودن و کم کردن فاصله نخبگان با مدیران را از جمله این ویژگی‌ها است.

وی با اشاره به وجود وحدت و انسجام مطلوب بین اقوام و مذاهب ساکن در گلستان و استفاده بهینه از ظرفیت اقوام در مناصب مدیریتی افزود: در این استان اگرچه مدیران از اقوام مختلف انتخاب می‌شوند اما تفکرات قوم‌گرایی نداریم زیرا معتقدیم در سایه وحدت می‌توان کارها را پیش بُرد.

مهاجر همچنین با یادآوری سخنان چند سال پیش رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان، برلزوم اهتمام و عمل با منویات معظم له از سوی دانشجویان و استادان مراکز آموزش عالی کشور و استان گلستان تاکید کرد و گفت: جریان علم و تحقیق، جریان آرمان گرایی و آرمان خواهی است و سیاست زدگی و سیاست بازی در دانشگاه‌ها مورد تایید نیست.

وی بیان داشت: عدالت محوری و توزیع عادلانه منصاب در گلستان و شهرستان‌های آن وجود دارد و حضور برای نخستین بار مقام عالی وزارت در گنبدکاووس نشان از اهتمام دولت و مدیران ارشد آن به این ۲ مقوله است.

همچنین در این مراسم امام جمعه گنبدکاووس، روسای قدیم و جدید و نیز مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دولتی این شهرستان هم در سخنان جداگانه و کوتاه از تلاش‌های رییس قبلی این مرکز آموزش عالی تقدیر و برای رییس جدید آن آرزوی موفقیت کردند.

امانت بودن مسوولیت‌ها و زودگذر بودن آن، ضرورت استفاده بهینه از فرصت مسوولیت در خدمت به جامعه هدف و مردم، استفاده بهینه از ظرفیت علمی و عقلانی دانشگاه در رفع مسائل و مشکلات جامعه، داشتن قدرت حل مساله به‌عنوان یکی شاخصه مهم ملت ایران، ضرورت توجه ویژه اعتباری و امکانات به دانشگاه گنبدکاووس و بیان نقاط قوت این مرکز آموزش عالی از جمله بسیج اساتید، وحدت بین کارکنان، اساتید و دانشجویان که از اقوام و مذاهب مختلف اسلامی هستند و استفاده بهینه از پیشکسوت تان حوزه دانشگاه از مهمترین نکات مطرح شده توسط سخنرانان اشاره شده دراین مراسم بود.

همچنین تجلیل از رییس قبلی دانشگاه گنبدکاووس و روسای قبلی این مرکز اموزش عالی که از سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را در قالب آموزشکده شروع و از چند سال پیش نیز به دانشگاه ارتقا یافت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و تنها دانشگاه دولتی آن هم اکنون حدود ۴ هزار دانشجو در ۷۲ کد رشته با ۱۳۶ عضو هیات علمی دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا