معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۴ درصد دانش آموزان کشور معادل حدود ۲.۵ میلیون نفر در ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند.

احمد محمودزاده روز چهارشنبه در حاشیه آیین جشن بهار عبادت دانش آموزان دختر گنبدی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه آنچه در مدارس دولتی و غیر دولتی انجام می‌شود در قالب سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برگرفته از سند تحول بنیادی است.

وی ادامه داد: در حوزه مدارس غیر دولتی در کنار سیاست‌های آموزش و پرورش، کارهای اساسی مربوط به کارکردها و رویکردهای تربیتی و فرهنگی در حال انجام است که به‌عنوان نمونه می‌توان به برگزاری جشن بهار عبادت امروز برای دانش آموزان گنبدکاووس اشاره کرد.

محمودزاده با اشاره به بازنگری قانون مدارس غیر دولتی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند دولت و مجلس بازنگری در قانون مدارس غیردولتی است که اگر چه زمان بسیار زیادی برای حصول نتایج آن به کار برده شد، اما تاثیری ماندگار بر حل مسائل و مشکلات مدارس غیر دولتی خواهد داشت.

وی افزود: به‌دنبال آن هستیم تا ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی کاهش پیدا کند تا بتوانند با انگیزه بیشتر، مسوولیت تربیت فرهنگی، علمی و آموزش دانش آموزان را انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید این وزارتخانه را استحکام بنا و استاندارسازی سرانه فضاهای آموزشی مدارس دانست و گفت: به دنبال این هستیم که دانش آموزان در فضای ایمن حضور داشته باشند و خط قرمز آموزش و پرورش وجود مدارس با استحکام بنای مورد استاندارد است.

محمودزاده افزود: در قانون جدید فرصت پنج ساله به آموزش و پرورش داده شد تا متناسب سازی را انجام دهد اما تا زمان اجرای دقیق آن همه مدارسی که دانش آموزان غیردولتی در آن تحصیل می‌کنند در بحث ایمنی مشکل خاصی ندارند.

جشن بهار عبادت ۶۵۰ دانش‌آموز پایه سوم مدارس غیردولتی و هیات امنایی دخترانه گنبدکاووس امروز (چهارشنبه) با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در امام‌زاده یحیی بن زید (ع) برگزار شد.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۹۲ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا