آیا فعالیت‌ها و پسماندهای کارخانه استحصال ید در شمال استان گلستان بر سلامت مردم، خاک، هوا و سفره‌های آب زیرزمینی ضرر و‌ خسارتی وارد می‌کند یا خیر؟ خواهشمند است بصورت شفاف و واضح به هم استانیان توضیح دهید.

طی روزهای اخیر تعداد قابل توجهی از شهروندان گنبدی و نیمه شمالی استان گلستان به روابط عمومی پایگاه خبری اخبار گنبد و همچنین کانال و رسانه های زیر مجموعه آن یعنی کانال تلگرام خبرهای جالب گنبد و پیج اینستاگرام گنبداینفو پیام داده و از وضعیت کارخانه ید و ضررهای احتمالی آن به آب، خاک و سلامتی مردم می پرسند و ابراز نگرانی می‌کنند.

از آنجایی‌ که طی روزهای اخیر هیچ مسئولی به این موج سوالات در فضای مجازی استان توضیح قانع کننده ای نداده است، بدینوسیله از مقام‌ عالی استان یعنی دکتر زنگانه استاندار محترم گلستان که خود نیز علاوه بر مسئولیت استانداری، پزشک نیز می‌باشند و قطعا سلامتی شهروندان استان در نظر ایشان بالاتر از هرچیزی است، سوال و نگرانی شهروندان را خدمت ایشان اعلام می‌داریم‌‌ که آیا فعالیت‌ها و پسماندهای کارخانه استحصال ید در شمال استان گلستان بر سلامت مردم، خاک، هوا و سفره‌های آب زیرزمینی ضرر و‌ خسارتی وارد می‌کند یا خیر؟ خواهشمند است بصورت شفاف و واضح به هم استانیان توضیح دهید. باتشکر

 

نگرانی مردم گلستان بابت فعالیت کارخانه استحصال ید و سوال از استاندار

  • نویسنده : فریدون قارئی