استاندار گلستان گفت: شاخص درآمد این استان از ۴۶ به ۵۰ درصد میانگین کشور رسیده و چشم‌انداز ما حرکت به سمت درآمد سرانه ۱۰۰ درصدی برای هر شهروند ساکن گلستان است.

علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای اداری گلستان اظهار کرد: هم‌قسم شدیم کیک اقتصادی کوچک استان را بزرگ کنیم و درآمد ناخالص استان را تا افق ۱۴۰۴ به ۲ برابر افزایش داده وسرمایه‌گذاری را به هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری گلستان در دولت سیزدهم با مجموع افتتاحیه‌ها و آغاز عملیات اجرایی در سفر از مرز ۱۵۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد و در این شرایط معتقدیم تحقق سرمایه‌گذاری ۲۲۴ هزار میلیارد تومانی کار سختی نیست و امیدوارم این مهم تا پایان دولت سیزدهم تحقق یابد.

استاندار گلستان به حضور رییس جمهور در شهرستان مراوه‌تپه اشاره کرد و توضیح داد: مجموع پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی تا قبل از سفر هیات دولت به مراوه‌تپه، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بوده حال آنکه در دور دوم سفر رییس جمهور تنها ارزش اقتصادی پروژه‌های قابل افتتاح بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزش پروژه‌هایی که عملیات ساخت آن آغاز شده بیش از ۴۰۰‌ میلیارد تومان بوده و این اعتبارات نشان می‌دهد دولت اهتمام ویژه‌ای به مناطق محروم دارد.

زنگانه با بیان اینکه توجه به نقاط محروم و تخصیص منابع به سمت نقاط کمتر برخوردار در اولویت است گفت: در مجموع ۱۵ عنوان پروژه با اعتبار هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان، مجموع مصوبات اولیه سفر رییس جمهور برای شهرستان محروم مراوه‌تپه است.

وی آبرسانی به مراوه تپه، تکمیل سد چایلی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، تکمیل راه‌های روستایی، تکمیل و تجهیز پاسگاه‌ها و حمایت از نیروهای مرزی، تکمیل طرح‌های هادی روستایی، مقاوم‌سازی مدارس ناایمن و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی و احداث خوابگاه را از جمله مصوبات رییس جمهور به مردم خونگرم مراوه‌تپه برشمرد.

استاندار گلستان تاکید کرد: عدالت در توزیع منابع مورد تاکید رییس جمهور است و تلاش ما تحقق این مهم در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم است.

زنگانه با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات بسیار خوبی در گلستان رخ داده است، افزود: توصیه ما به مدیران تلاش حداکثری برای تخصیص اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان است.

وی همچنین حماسه ۹ دی را گرامی داشت و اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه گلستان ثابت کردند همیشه پای کار انقلاب اسلامی هستند لذا در محکومیت فتنه‌ها از جمله فتنه ۸۸ در هشتم دی ماه و یک روز قبل از ۹ دی به میدان آمدند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا