رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به افزایش شیوع کرونا در استان گفت: براساس آخرین آمار، ۱۴۳ فرد مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

سعید گل‌فیروزی روز شنبه اظهار کرد: در هفته گذشته روند شیوع و بستری مبتلایان به این ویروس در استان افزایشی بود بطوری که از ۱۲۵ نفر در یکشنبه به ۱۴۳ نفر در امروز رسید.

وی بیان کرد: از مجموع افراد بستری کنونی، ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار دارند که هفته قبل این تعداد ۲۳ نفر بود.

وی اضافه کرد: همچنین چهار نفر از بستری شدگان با دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: در پی افزایش شیوع موارد سرپایی و بستری مبتلا به آنفولانزا و کووید ۱۹ در استان، پنجشنبه گذشته جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری‌های حاد تنفسی برگزار شد که در این جلسه استاندار گلستان بر برگزاری منظم جلسات، پیگیری تامین واکسن، ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق، آموزش و پیشگیری، فعال شدن کمیته اطلاع‌رسانی و برگزاری جلسه مشترک کمیته اصناف با دبیرخانه تاکید کرد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله، رعایت فاصله اجتماعی در فضاهای سرپوشیده، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل‌ وزارت بهداشت، بیماران پرخطر، افراد بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان که یک سال از دریافت آخرین واکسن کووید آنها می‌گذرد، باید برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا