سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از ثبت بیش از ۴۲۸ هزار اقامت نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خبر داد.

مسعود زیارتی گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۵ فروردین‌ تعداد ۴۲۸ هزار و ۴۵۲ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

او با اشاره به این‌که در این مدت ۲۵۰ هزار و ۷۵۵ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌ بوم گردیشده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۵۷هزار و ۳۴۱ نفر-شب اقامت معادل ۲۳درصد از مجموع اقامت استان است.

او بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین تعداد ۳۲ هزار و ۷۵۶ نفر در هتل، ۴۹۶۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۶ هزار و ۵۴۵ نفر در مهمان‌پذیرها، ۸ هزار و ۷۵۷ نفر در هتل‌ آپارتمان‌ها، ۳ هزار و ۷۴۶ نفر در هتل بوتیک سنتی، ۳۶۵۹ نفر در متل‌ها، ۴۶ هزار و ۲۳۳ نفر در خانه مسافرها، ۲۵هزار و ۲۵۲ نفر در زائرسراها، ۴۰ هزار و ۴۲۸ نفر در مناطق نمونه گردشگری و اردوگاه‌ها، هزار و ۵۲۲ نفر در مجتمع‌های خدمات بین راهی و ۱۹ هزار و ۵۵۶ نفر در پارک‌های طبیعت‌گردی استان اسکان داشتند.

زیارتی در ادامه افزود: در ۲۱ روز اخیر ۱۷۱ هزار و ۶۴۳ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۶۰۵۴ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

او گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۵ فروردین‌ماه ۷میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۵۵ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید در طول مدت طرح نوروزی با ۳میلیون و ۹۳۸هزار و ۸۷۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

او بیان کرد: یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۸۱۱ هزار و ۳۸۲ بازدید نیز از اماکن تاریخی و موزه‌ها، یک میلیون و ۴۷۸هزار و ۶۵۳ بازدید از اماکن تفریحی، ۱۲۱ هزار و ۲۶۹ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۳۹۵ هزار و ۲۶۹ بازدید از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان