رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گنبدکاووس گفت: برای نخستین بار اردوی تیم ملی فوتوالی کشور با حضور ورزشکاران ۹ استان‌ به میزبان این شهرستان آغاز شد.

ابراهیم ملاتش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: وحید ایمری سرمربی گنبدی تیم ملی فوتوالی کشور، ۱۵ بازیکن را به مرحله اول اردوی آماده سازی تیم‌های ملی فوتوالی بزرگسالان و جوانان دعوت کرد و این بازیکنان تا ۳۰ فروردین در زمین تخصصی فوتوالی این شهرستان تمرینات و مسابقات تدارکاتی را انجام می‌دهند.

وی افزود: جمیل کُر، امیرحسین قرنجیک، حمزه میرزاعلی، عارف صفایی از (گلستان)، سیدحسین میرحسینی، امیرحسین دهقانی، علیرضا دهقانی، سبحان میرشمسی از (یزد)، محمدمهدی قرابیگی از (زنجان)، علی کرمی از (بوشهر)، احسان پورخالقی از (کرمان)، علیرضا میرزایی از (خراسان جنوبی)، علی پورمحمدی از (خراسان رضوی)، حسین ذاکری از (هرمزگان) و فرهاد دانش‌دوست از (البرز) ترکیب بازیکنان دعوت شده به این اردو را تشکیل می‌دهند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گنبدکاووس گفت: این اردو به منظور شناخت نفرات اصلی تیم‌های ملی فوتوالی بزرگسالان و جوانان برای حضور در مسابقات بین المللی پیش‌رو امسال است.

ملاتش ادامه داد: همچنین مسابقات فوتوالی جام رمضان زیر نظر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و کمیته فوتوالی، با حضور بهترین بازیکنان و ملی پوشان این رشته در غالب ۱۶ تیم از استان‌های مختلف کشور از روز گذشته در شهرستان آغاز شد و در پایان به تیم‌های برتر مسابقات جوایز نفیس نقدی تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: گلستان جزو استان‌های برتر فوتوالی کشور است و همواره بازیکنان آن در جمع کسب کنندگان مقام‌های آسیایی و جهانی جای دارند.

به گزارش ایرنا، رشته ورزشی فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده است که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند و انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۹ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که در قالب ۳۸ هیأت ورزشی مشغول فعالیت هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا