مدیرکل انتقال خون گلستان از افزایش بیش از ۱۶ درصدی اهدای خون در استان خبر داد.

فاطمه محمدی گفت:از ابتدای امسال تا کنون، ۶۴ هزار و ۲۴ نفر برای اهدای خون به مراکز مراجعه کردند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۹۲۴ نفر واجد شرایط اهدای خون بوده و خون خود را اهدا کرده اند.

او گفت:این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ و ۸۳ صدم درصد افزایش داشته است.

محمدی با بیان اینکه تعدا مراجعه کنندگان طی این مدت نسبت به مدت سال گذشته ۱۴ و ۸۰ صدم درصد افزایش داشته است افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن را یک نیاز دائمی و مستمر است.

فاطمه محمدی با بیان اینکه ذخیره گروه خونی A + به ۷ روز رسیده است افزود: با توجه به اینکه تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان را درپیش داریم نیاز است از هم استانی‌ها می‌خواهیم نسبت به اهدای خون اهتمام بیشتری داشته باشند.

او گفت: نیاز به فرآورده‌های خونی همیشگی است و بنابراین به صورت مستمر باید این فرآورده را تولید کنیم تا به مراکز درمانی متقاضی ارسال شود و این موضوع مستلزم این است که اهدا کنندگان به شکل مداوم به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

محمدی گفت: حدود ۴ هزار بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی و بیماران خاص در استان به طور مستمر به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند.

فاطمه محمدی گفت: از هر واحد خونی که اهدا می‌شود سه فرآورده استخراج می‌شود و هر اهداکننده با اهدای خون جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان