مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: افزون بر ۱۵۲ هزار نفر از جمعیت کم برخوردار استان پارسال از پوشش بیمه سلامت رایگان بهرمند شدند.

سیدمحمد حسینی روز جمعه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طرح مزبور از اواخر بهمن ماه ۱۴۰۰ به طور رسمی در این استان آغاز شده و تا پایان اسفند سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۲۴ هزار و هفت نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار این منطقه به صورت تمدید اعتبار گروهی از طریق سازمان بیمه سلامت و انفرادی در استان، زیرپوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

وی یادآور شد: از این تعداد، ۹۳ هزار و ۸۶۹ نفر در مناطق روستایی و بقیه در محله‌های کم برخوردار مناطق شهری استان زندگی می‌کنند.

حسینی با اشاره به این که طرح مزبور جزو یکی از خدمات مهم دولت سیزدهم در حوزه درمان به شمار می‌رود، افزود: اجرای آن با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پوشش خانواده‌های دارای دهک‌های یک تا سه در استان ادامه دارد.

طرح پوشش حاشیه نشینان و مناطق کم برخوردار فاقد بیمه سلامت در استان گلستان از اواخر بهمن سال ۱۴۰۰ با همکاری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های مرتبط استانی آغاز به کار کرده است.

حسینی افزود: اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت گلستان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت برخوردار بوده که از این جمعیت، ۸۳ درصد آن به صورت رایگان خدمات بیمه ای را دریافت می کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا