مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون افزون بر چهار هزار میلیارد ریال در بخش بهسازی و تعریض جاده‌های بزرگراهی این استان شمالی هزینه شده است.

علی اصغر رفیعی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان گلستان ۲۳۵ کیلومتر بزرگراه دارد که تا قبل از دولت سیزدهم ۲۰۵ کیلومتر آن تعریض و بهسازی شده بود که از ۳۰ کیلومتر باقیمانده، ۱۳ کیلومتر آن در دولت سیزدهم بهسازی و تعریض شد و ۱۷ کیلومتر دیگر باقیمانده است.

وی ادامه داد: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم برای تعریض و بهسازی ۳۰ کیلومتر از جاده‌های بزرگراهی گلستان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که در سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به این استان چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن تصویب شد.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: از مبلغ تصویب شده که قرار است طی سه سال تخصیص یابد تاکنون هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی گفت: با کار و تلاش جهادی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال کار عمرانی فقط در حوزه جاده‌های بزرگراهی گلستان انجام شده است.

رفیعی نژاد اضافه کرد: بهسازی و تعریض ۱۳ کیلومتر جاده بزرگراهی با هزینه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و احداث هشت دوربرگردان ایمن و استاندارد با هزینه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اقدمات شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان طی ۲ سال گذشته بوده است.

وی بابیان اینکه اعتبارات این شرکت ملی بوده و تاکنون اعتبارات امسال ابلاغ نشده است، گفت: دوربرگردان استاندارد منطقه «لردگاز» گرگان طی چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استان مرزی و ۲ میلیون نفری گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی شامل «بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه» دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا