سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی گنبدکاووس گفت: به دلیل کمبود پایگاه، ترافیک شهری و جاده‌ای، بُعد مسافت، پراکندگی روستاها و نقاط جمعیتی و اعزام همزمان چند آمبولانس به ماموریت، زمان حضور اورژانس بر بالین بیمار یا مصدومان سوانح رانندگی در این شهرستان ۲ تا سه برابر زمان استاندارد است.

محمدرضا منتظری بیان کرد: میانگین زمان حضور نیروهای اورژانس گنبدکاووس بر بالین بیمار و مصدومان سوانح رانندگی و ترافیکی در ۸۰ درصد ماموریت‌ها در نقاط شهری ۹ و در ماموریت‌های جاده‌ای ۱۴ دقیقه است.

وی از انجام بیش از ۷۰ ماموریت روزانه طی سال ۱۴۰۱ توسط این نهاد و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به بیماران یا مصدومان سوانح رانندگی خبر داد و گفت: ماموریت‌های اورژانس گنبدکاووس در ایام شیوع کرونا به ۱۷۰ مورد در روز نیز رسیده بود.

وی اضافه کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس ۱۱۵) گنبدکاووس علاوه بر مرکز پیام، دارای ۱۰ پایگاه شامل چهار پایگاه درون شهری و ۶ پایگاه جاده‌ای با مجموع ۱۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و قریب به نفر ۱۴۰ نیروی تخصصی است که خدمات پیش بیمارستانی به شهروندان این شهرستان ارائه می‌کنند.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ گنبدکاووس همچنین یادآور شد: این نهاد خدماتی در سال گذشته ۲۵ هزار و ۱۰۰ ماموریت انجام داده که حدود ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل آن بود ضمن اینکه از این تعداد ماموریت ۴ هزار و ۸۰۰ مورد آن مربوط به سوانح ترافیکی و جاده‌ای است.

منتظری اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال نیز مرکز فوریت‌های پزشکی گنبدکاووس هزار و ۴۰۰ ماموریت انجام داده که ۲۰۵ مورد آن سوانح ترافیکی و جاده‌ای بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا