استاندار گلستان در احکام جداگانه‌ای به پیشنهاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اعضای ستاد انتخاباتی استان را منصوب کرد.

سید علی مهاجر که پیشتر از سوی استاندار به عنوان رییس ستاد انتخابات آتی (مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری) منصوب شده بود، دیگر اعضای این ستاد را معرفی کرد.

علی‌محمد زنگانه نیز امروز احکام اعضای معرفی شده را صادر که بر این اساس دبیر، جانشین دبیر و رییس دبیرخانه و روسای کمیته‌های مختلف، مشخص شدند.

براساس احکام صادره «هادی احمدی» مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان دبیر ستاد انتخابات و رییس کمیته سیاسی، «فاطمه بابامحمدی» معاون اداره کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری به عنوان جانشین دبیر و رییس دبیرخانه و «حاجی‌گلدی کر» معاون توسعه مدیریت استاندار به عنوان رییس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان گلستان منصوب شدند.

همچنین «علیرضا طاقتی» مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان رییس کمیته امنیتی، «فاطمه کاویانی» مدیر فناوری اطلاعات استانداری به عنوان رییس کمیته فناوری، «سیدمحمد میرطاهری» سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بودجه و تحول اداری استانداری به عنوان رییس کمیته آموزش، «محمدباقر مولایی‌فر» به عنوان رییس کمیته حقوقی، «کمیل بای» مدیر کل حراست استانداری به عنوان رییس کمیته حراست و استعلامات، «علی متکی» معاون روابط عمومی استانداری به عنوان رییس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و نیز «حمیدرضا مطیع» مدیرکل ثبت احوال استان به عنوان عضو ستاد انتخابات استان گلستان، منصوب شدند.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، تعداد یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت دارد.

این استان دارای ۱۴ شهرستان است که ۶ حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی با هفت کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با مرکزیت گرگان دارای ۲ نماینده است.

حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با مرکزیت کردکوی، حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول و فندرسک به مرکزیت علی‌آبادکتول، حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر به مرکزیت رامیان، حوزه انتخابیه گنبدکاووس و داشلی‌برون با مرکزیت گنبدکاووس و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مرکزیت مینودشت نیز پنج حوزه انتخابیه گلستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه یک کرسی دارند.

استان گلستان نیز در مجلس خبرگان رهبری دارای ۲ نماینده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا