عملیات ساخت صد و بیست و هشتمین مدرسه خبرساز گنبدکاووس در روستای «چکر عطابهلکه» از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز روستای «چکر عطابهلکه» این شهرستان گفت: این واحد آموزشی ۶ کلاسه با زیربنای ۵۴۵ مترمربع توسط خانم «طاهره قدیری» ساخته می‌شود.

عبدالقادر ظفر افزود: هزینه ساخت این واحد آموزشی به طور کامل توسط این نیکوکار تامین و بنام فرزند مرحومش، «نوید بهداد» ساخته خواهد شد.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: مدرسه‌سازی از اقدامات ارزشمند و مقدس است که فرد با انجام آن علاوه بر ثواب اخروی، به معرفت و دانش‌افزایی نسل نوجوان و آینده کشور کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی افزود: خیرین با مدرسه‌سازی زمینه‌ساز عزت و بزرگی علمی نسل آینده خواهند بود.

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: این شهرستان مرزی در بحث فضاهای آموزشی با کمبودهای مواجه است و نیاز به همراهی همه مردم و نیکوکاران برای رفع آن دارد.

برای رفع کمبودهای آموزشی به کمک خیرین نیاز داریم

مهدی دهرویه افزود: اعتبارات دولتی محدود است و ما برای رفع کمبودهای آموزشی به کمک خیرین نیاز داریم.

وی اضافه‌ کرد: اقدام خیرین در مدرسه‌سازی در گنبدکاووس نشان می‌دهند که حس همدلی و نوعدوستی ریشه‌های عمیق در اعتقادات مردم این سرزمین دارد.

همچنین رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان هم در این مراسم بر لزوم ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در جامعه تاکید کرد و گفت: علاوه بر ساخت مدرسه نیکوکاران باید در امر تهیه ملزومات تحصیل بالاخص لوازم‌التحریر و اداره مدارس به صورت هیات امنایی ورود کند.

محمدحسین کمیلی افزود: مدیران دولت هم باید به خیرین کمک و به آنها در پیشبرد اهداف مدرسه‌سازی محبت کنند.

لازم به ذکر است این خیر پیش از این نیز در روستای «قره‌محمد تپه» گنبدکاووس هم مدرسه ساخته بود.

هزینه ساخت این مدرسه بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا