مدیر امور منابع آب گنبدکاووس گفت: تاکنون ۱۳ حلقه چاه غیرمجاز که چهار حلقه آن در شعاع هزار متری چاه‌های آب آشامیدنی واقع است مسدود شده است.

سیدعلی حسینی گفت: با توجه به تاثیر منفی وجود چاه‌های غیرمجاز بر کاهش ذخیره چاه‌های آب آشامیدنی فعال در شهرستان، تلاش داریم با پیگیری در سطح استان سهمیه ابلاغی در انسداد چاه‌های غیرمجاز افزایش یابد.

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس سهمیه ابلاغی امسال برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان را ۷۰ حلقه اعلام و بیان کرد: تاکنون ۱۳ حلقه چاه غیرمجاز که چهار حلقه آن در شعاع هزار متری چاه‌های آب آشامیدنی واقع است مسدود شد.

او افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۵۸ کنتور هوشمند برای چاه‌های آب نصب و ۶۲۸ مورد اخطاریه نصب کنتور هوشمند صادر شد و در مجموع ۷۷۰ حلقه چاه در گنبدکاووس برق‌دار است که ۶۰۳ مورد از آن‌ها برای مصارف کشاورزی، ۷۶ مورد صنعت و ۹۱ مورد شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از منابع مهم و کمیاب استان، منابع آبی است که حفاظت از آن عزم جدی را می‌طلبد و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از آن‌ها مشکل بزرگی است که هم آبخوان‌ها را مورد تهدید قرار داده و هم منافع دارندگان چاه مجاز که در زمینه‌های اقتصادی سرمایه گذاری کرده‌اند را با مشکلات اساسی مواجه می‌کند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان