استاندار گلستان گفت: توسعه بخش کشاورزی در این استان با برنامه و علم حرکت می‌کند.

علی‌محمد زنگانه روز شنبه در آیین تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان گلستان، اظهارکرد: از جهادکشاورزی می‌خواهم که الگوی سند بخشی را سریع نهایی و پیاده‌سازی کند که دامپروری یکی از برنامه‌های این سند است.

وی گفت: برنامه تحولی و توسعه گلستان در بخش‌های مختلف در دولت سیزدهم تدوین شده است که در این برنامه، چشم‌انداز کلان استان در ۱۴۰۴ برای رساندن سرانه درآمد ساکنان این خطه به میانگین کشوری دیده شده است.

گلستان تامین‌کننده امنیت غذایی کشور

زنگانه گفت: استان گلستان تامین‌کننده امنیت غذایی کشور به مدت ۳۶ روز در سال است.

وی افزود: باید سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیش از گذشته مدنظر گرفته که در دولت سیزدهم این نگاه ویژه به توسعه این بخش انجام شده است.

وی ادامه داد: در سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان در اسفندماه ۱۴۰۰، سه هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان مصوبه برای توسعه بخش کشاورزی استان گذرانده شده است.

استاندار گلستان گفت: زهکشی اراضی الویت‌دار، ایجاد سامانه نوین آبیاری، ایجاد شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای، ایجاد پوشش اراضی شیبدار، لایروبی آب‌بندان‌ها، توسعه مزارع پرورش میگو و ماهیان خاویاری در گمیشان، اصلاح و احیای مراتع و مقابله با بیابان‌زدایی از جمله مصوبه‌های سفر دولت سیزدهم به گلستان بوده و باید در اجرا و بهره‌برداری شتاب داده شود.

وی بر واگذاری مزارع پرورش میگو به بومیان منطقه، پیگیری در افزایش قیمت تضمینی محصولات کشاورزی، احیای پنبه تاکید کزد.

در این آیین از بیش از ۱۰۰ بهره‌بردار نمونه استان گلستان اعم از استانی و ملی با اهدا لوح و جوایزی قدردانی شد.

استان گلستان دارای ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که ۹۲ محصول در این زمین‌ها اعم از زراعی و باغبانی تولید می‌شود که در تولید ۱۵ محصول در کشور دارای رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده است.

بهره‌برداران گلستان سالانه در شرایط عادی بیش از ۴.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که بیشترین آن به گندم محصول راهبردی و موثر در امنیت غذایی کشور اختصاص دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا