مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های واجد شرایط دارای معلولیت در این استان توسط این اداره کل با توجه به بُعد جمعیت هر خانوار در دست اجرا است.

سید محمد حسینی روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: از این تعداد، ۳۵۰ واحد در مرحله پی کنی، ۳۱۳ واحد اجرای فونداسیون، ۲۸۲ واحد اجرای اسکلت، ۲۵۰ واحد اجرای سقف ، ۱۸۶ واحد در مرحله نازک کاری ( گچ کاری) و ۵۵ واحد آماده بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: امسال براساس تفاهم نامه کشوری ساخت ۷۸۰ واحد مسکونی برای خانواده دارای معلول در استان سهمیه تعیین شده است.

وی ادامه داد: معرفی خانواده معلول واجد شرایط برای ساخت مسکن توسط بهزیستی انجام می‌شود و پیگیری مراحل ساخت از جمله نقشه و پروانه ساختمانی رایگان و معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت وام ارزان قیمت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

به گفته وی برای ساخت هر واحد مسکونی ویژه خانواده دارای معلول بین ۲ تا ۳.۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله درنظر گرفته شده است.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر این، بهزیستی نیز در حمایت از این خانواده ها برای ساخت مسکن، بین یک تا ۱.۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در گلستان ۷۸۰ واحد مسکونی برای خانواده دارای معلول ساخته و تحویل شده است.

براساس گزارش مرداد سال ۱۴۰۲ مسوولان بهزیستی گلستان، هزار و ۶۹۱ نفر از افراد جامعه هدف این نهاد در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان نام‌نویسی کرده‌اند و پس از شناسایی و احراز هویت، اقدامات لازم برای تخصیص پروژه به مددجویان انجام خواهد شد.

استان گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۲ هزار نفر از آن‌ها مددجوی بهزیستی بوده و از این تعداد ۵۶ هزار و ۷۸۶ نفر آنها معلول و بقیه سایر اقشار هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا