مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس از وارد مدار شدن یک حلقه چاه آب جدید به ظرفیت تامین آب آشامیدنی ۲۱ روستا و یک شهر بخش مرزی داشلی‌برون این شهرستان خبر داد و گفت: دبی آب این چاه ۱۵ لیتر در ثانیه است.

حسین سعیدی‌راد بیان داشت: با وارد مدار شدن این چاه که در محدوده روستای “اگری بوغاز” داشلی برون حفر و تجهیز شده، تعداد چاه‌های تامین آب آشامیدنی این بخش مرزی به هشت حلقه افزایش یافت.

وی مجموع آب استحصالی هشت حلقه چاه آب مجتمع نوار مرزی گنبدکاووس را ۸۵ لیتر برثانیه اعلام کرد و اظهارداشت: این میزان آب برای ۳ هزار و ۸۸۶ خانوار ساکن در ۲۲ روستا و یک نقطه شهری بخش داشلی برون با جمعیت تقریبی ۱۵ هزار نفر کافی است.

سعیدی راد اضافه کرد: با این حال به سبب استفاده بخشی قابل توجهی از آب آشامیدنی توسط اهالی این بخش برای مصارف دامی، همواره کمبود آب در مناطق روستایی واقع در نوار مرزی گنبدکاووس وجود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس همچنین اعتبار هزینه شده برای حفر و تجهیز چاه شماره هشت مجتمع آبرسانی نوار مرز این شهرستان را افزون بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از منابع ملی و استانی تامین و هزینه شده است.

وی همچنین از آبرسانی سیار به ۱۴ روستا و نقطه جمعیتی دیگر بخش داشلی برون هم خبر داد و افزود: درصورت استفاده بهینه مشترکان از منابع آب آشامیدنی و پرهیز از مصارف غیر شرب می‌توان به جمعیت بیشتری در این بخش مرزی آبرسانی کرد.

سعیدی راد اضافه کرد: برای تامین آب آشامیدنی پایدار روستاهای بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس در قالب ۲ فاز ۵ و ۶ مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

گنبدکاووس ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۲۷ هزار نفر آن در بخش داشلی برون این شهرستان سکونت دارند.

مدیریت امور آب و فاضلاب گنبدکاووس هم اکنون ۶۵ هزار مشترک شهری و ۳۶ هزار مشترک روستایی دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا